آخرین آمار تصادفات جاده‌ای نوروزی: ۵۲۰ کشته، بیش از ۸ هزار مجروح

احمد شیرانی، رئيس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا، گفته است در طول ۱۲ روز گذشته ۵۲۰ نفر در جریان تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، نیز خبر داده است که تا روز گذشته بیش از ۸ هزار نفر در جریان این تصادفات مجروح شده‌اند.

مقام‌های پلیس در روزهای گذشته «سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف و عدم توجه به جلو» را به‌ عنوان دلایل عمده تصادفات و «ساعت‌های بین نیمه شب تا شش صبح» را به عنوان «پرمخاطره‌ترین ساعات برای رانندگی» اعلام کردند.

با وجود بالا بودن آمار تصادفات جاده‌ای، حسین اشتری، فرمانده ناجا، با ابراز رضایت تلویحی از عملکرد نیروی انتظامی گفت که در طول این مدت «آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در کشور نسبت به سال پیش از شیوع کرونا «حدود ۲۲ درصد و میزان تصادفات حدود ۷ درصد کاهش یافته است».

ایران یکی از بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای در جهان را دارد. کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، روز گذشته اعلام کرد که سال گذشته ۱۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشته شده‌اند و ۳۶۰ هزار نفر نیز مجروح شده‌اند.

به گفته این مقام ارشد پلیس، «۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه‌خیز» در ایران وجود دارد و «نزدیک به ۳۸.۵ درصد از تصادفات در این نقاط حادثه‌خیز اتفاق می‌افتد».

منبع: خبرگزاری‌های مهر و تسنیم، ر.ح/پ.پ