کارگران سه مجتمع پتروشیمی در اعتراض به مشکلات معیشتی تجمع کردند

تصویر آرشیوی است

صدها نفر از کارگران پیمانکاری شاغل در فاز ۱۹ عسلویه در اعتراض به وضعیت حقوق، عدم افزایش دستمزدها در سال‌جاری و رفتار پیمانکاران دست به اعتصاب زده‌اند.

روز گذشته نیز برخی از کارگران پیمانکار پتروشیمی کیان در همین منطقه و همچنین کارگران پیمانکاری پتروشیمی بوشهر در اعتراض به مشکلاتی مشابه دست به اعتصاب زده بودند.

در هفته‌های اخیر اعتراض‌های کارگری و مستری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در شهرهای مختلف ایران افزایش یافته است و بخش عمده این اعتراض‌ها به مشکلات معیشتی و اقتصادی باز می‌گردد. همزمان برخورد با فعالان کارگری از سوی نهادهای امنیتی و صدور احکام حبس نیز افزایش یافته است.

روز ۳۰ فروردین امسال سه تشکل مستقل بازنشستگان از تورم روزافزون، از سقوط شدید قدرت خرید مردم و گسترش فقر و تهیدستی انتقاد کردند.

شورای بازنشستگان ایران، اتحاد سراسری بازنشستگان ایران و گروه اتحاد بازنشستگان در بیانیه خود با اشاره به اینکه بخش بزرگی از کارگران زیر خط فقر هستند، دولت و قدرت سیاسی حاکم را متهم کردند که راه بیان آزادانه و پیگیری مطالبات را مسدود کرده است و مطالبه‌گری را جرم تلقی می‌کند.

در این بیانیه با اشاره به احضارها، پیگردها و پرونده‌سازی، حبس و احکام زندان، تاکید شده که فریادهای کارگران، معلمان، بازنشستگان و توده‌های زحمتکش خاموش نخواهد شد.