ریحانه طراوتی، عکاس و فعال مدنی، با قرار وثیقه «آزاد شد»

ریحانه طراوتی از امضاکنندگان بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در عرصه سینما و تئاتر بود

گزارش‌ها حاکی است که ریحانه طراوتی، عکاس و فعال مدنی، که در بند ۲۰۹ زندان اوین و زیر نظر وزارت اطلاعات در بازداشت بود، روز یکشنبه یکم خرداد با اتمام مراحل بازجویی و قرار وثیقه به‌طور موقت آزاد شده است.

نیروهای امنیتی این عکاس و فعال حقوق زنان را در روز ۱۹ اردیبهشت بازداشت کردند و به گفته وکیل او، تا مدتی از محل نگه‌داری خانم طراوتی اطلاعی در دست نبود.

محمود بهزادی راد، وکیل این عکاس، روز شنبه به پایگاه خبری «امتداد» گفته بود که «پرونده در مرحله بازپرسی بوده و ما همچنان این پرونده را مطالعه نکرده‌ایم. در حال حاضر، بنده به عنوان وکیل، نه موفق به مطالعه پرونده شده و نه با موکلم دیدار داشته‌ام».

او افزود که «هنوز از اتهامات موکل و دلایل دستگیری او هیچ اطلاعی نداریم. حتی هیچ اطلاعی از اینکه آیا چه مواردی به موکلم تفهیم اتهام شده، هیچ اطلاعی نداریم».

ریحانه طراوتی، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، در پی یورش مأموران وزارت اطلاعات به خانه او پس از تفتیش منزل و ضبط برخی وسائل شخصی، بازداشت و به سلول انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.

ریحانه طراوتی از امضاکنندگان بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در عرصه سینما و تئاتر بود. او پیشتر در ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، در پی انتشار نسخه‌ ایرانی آهنگ «هپی» به همراه گروهی بازداشت و پس از چند هفته آزاد شده بود.