۱۴ میلیون جامعه هدف در ایران حتی یک دُز واکسن کرونا هم نزده‌اند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در ایران می‌گوید در مجموع حدود ۸۲ درصد جامعه هدف دُزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

عباس شیراوژن روز شنبه ۱۴ خرداد در ادامه گفت حدود ۱۴ میلیون نفر از افراد جامعه هدف حتی یک نوبت واکسن نیز تزریق نکرده‌اند.

به گفته وی، تاکنون ۶۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یک دز واکسن زده‌اند و ۵۷ میلیون نفر هم دو دز و در مجموع حدود ۸۲ درصد جامعه دزهای اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همچنین گفت، ۲۷ میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را در کشور دریافت کرده‌اند که معادل ۳۴ درصد جامعه هدف است؛ ضمن اینکه بخش عمده دانش‌آموزان ۵ تا ۱۱ سال باید واکسن خود را دریافت کنند.

وی با اشاره به مراحل مختلف ۶ موج کرونا در کشور، بیشترین شمار فوتی‌ها را مربوط به سویه دلتای این ویروس عنوان کرد و گفت که روزانه با ۷۰۰ نفر جان‌باخته روبه‌رو بودیم.

منتقدان می‌گویند، پنهانکاری و تناقض در آمارهای ابتلا و قربانیان کرونا، همچنین اقدام دیرهنگام دولت برای واردات واکسن بعد از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی درباره ممنوعیت واکسن‌های بریتانیایی و آمریکایی باعث اوج‌گیری چندباره موج شیوع کرونا در کشور شد.

با استفاده از گزارش‌های فارس و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن