عامل حمله مرگبار به سه آخوند در مشهد به اعدام محکوم شد

عکسی که خبرگزاری تسنیم از ضارب منتشر کرد

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی روز سه‌شنبه، ۱۷ خرداد، از صدور حکم اعدام عبداللطیف مرادی، عامل حمله مرگبار به سه آخوند شیعه در صحن حرم امام هشتم شیعیان، خبر داد.

به‌ گزارش خبرگزاری ایسنا، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه، ضمن اعلام این خبر افزود که وکیل آقای مرادی فرجام‌خواهی کرده و پرونده به دیوان عالی رفته است.

عبداللطیف مرادی کسی است که نیمه فروردین سال جاری در صحن حرم امام هشتم شیعیان با چاقو به سه آخوند شیعه حمله کرد که در نتیجه این حمله دو نفر از آن‌ها کشته شدند.

پس از این حمله، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، به‌طور غیرمستقیم ملیت ضارب را افغان اعلام کرد و گفت این حمله نباید باعث شود «سینه سپر کردن» جنگجویان افغان در جنگ سوریه به نفع بشار اسد نادیده گرفته شود.

اما یک روز بعد خبرگزاری تسنیم، زیرمجموعه سپاه پاسداران، آقای مرادی را «۲۱ ساله و ازبک‌تبار» معرفی کرد که «یک سال پیش غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده» و در مشهد ساکن بوده است.

در گزارش‌های رسمی، سه آخوندی که مورد حمله قرار گرفتند، «از طلاب جهادی» معرفی شدند و روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، گفت که آن‌ها در حاشیه شهر مشهد، به دلیل «محرومیت فوق‌العاده‌ای» که وجود دارد، «توزیع خدمت» می‌کردند.

با این حال گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد حاکی از این‌که اقدامات این گروه‌های جهادی در راستای «سرکوب حاشیه‌نشینان اهل سنت» است.

اما هواداران حاکمیت در فضای مجازی هم‌سو با رسانه‌های سپاه گروه‌های «تکفیری» را پشت پرده این حمله معرفی کردند.