ديدار معاون وزير خارجه روسيه با سفير آمريکا در مسکو

سرگئی ريابکوف، معاون وزير خارجه روسیه

وزارت خارجه روسيه با انتشار بيانيه‌ای در وبسايت خود اعلام کرد که سرگئی ريابکوف، معاون وزير خارجه اين کشور روز جمعه ۲۰ خرداد با جان ساليوان سفير آمريکا در مسکو ديدار کرده است.

در اين بيانيه که در بخش روسی سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شده، بدون ارائه جزييات بيشتر گفته می شود که آنها در مورد «برخی مسائل»گفت‌وگو کرده‌اند.

این دیدار یک روز بعد از حکم اعدام برای دو شهروند بریتانیایی و یک شهروند مراکشی درگیر در جنگ روسیه و اورکراین توسط دادگاه دولت خودخوانده و مورد حمایت روسیه در منطقه دونتسک اوکراین انجام شده است.

هنوز دولت آمریکا واکنشی به این بیانیه نداشته، اما طی حدود چهار ماهی که روسیه تهاجم نظامی به اوکراین را آغاز کرده، آمریکا و متحدین وی، خصوصا اتحادیه اروپا تحریم‌های سختی علیه کرملین اعمال کرده‌اند.

همچنین طی روزهای گذشته گزارش‌های ضد و نقیضی از احتمال توافق روسیه با ترکیه و اوکراین برای رفع محاصره بنادر اوکراین برای صادرات غلات کشور به بازارهای جهانی منتشر شده است.

اوکراین یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده غلات در جهان است و بعد از تهاجم روسیه به این کشور قیمت جهانی غلات نزدیک ۶۰ درصد افزایش یافته است.

با استفاده از گزارش‌های وزارت خارجه روسیه و رادیو فردا؛ د.خ/س.ن