استاندار مازندران از آمادگی سرمایه‌گذار ترکیه برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی خبر داد

محمود حسینی‌پور، استاندار مازندران

استاندار مازندران می‌گوید یک سرمایه‌گذار از کشور ترکیه اعلام آمادگی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در استان مازندران ظرف مدت یک سال را کرده است و به زودی در استان، مستقر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری موج، محمود حسینی‌پور روز دوشنبه ۲۷ تیر ماه در ادامه گفت: «امتیاز بزرگ این طرح، امکان تهاتر و پذیرش شرط تنفس ۶ ماهه از سوی سرمایه گذار است.»

وی توضیح نداد سرمایه‌گذار ترک چه چیزی را با ساختمان‌ها تهاتر (دادوستد پایاپای) خواهد کرد، اما قبلا رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به همراه ایرج رهبر نایب رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران از شکست طرح «نفت در برابر مسکن» خبر داده بودند.

از طرفی، ترکیه از سال ۲۰۱۹ واردات نفت از ایران را به خاطر تحریم‌های آمریکا قطع کرده است.

با این حال، بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ترکیه، این کشور در ۵ ماه ابتدایی امسال ۱.۵ میلیارد دلار واردات و ۱.۲ میلیارد دلار صادرات به ایران داشته است. بدین ترتیب، تراز تجاری دو کشور به نفع ایران است و می‌تواند بخشی از کالاهای صادراتی از ایران به ترکیه برای تهاتر با پروژه ساخت مسکن استفاده شود.

حسینی‌پور در ادامه گفت، این سرمایه‌گذار ترک اعلام کرده است که واحدهای مسکونی با جدیدترین متدهای روز دنیا به ما تحویل دهد و همچنین تکمیل بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی واقع در اتوبان ساری - قائم‌شهر را نیز تعهد کرده است.

وی نام سرمایه‌گذار ترک را اعلام نکرد.

با استفاده از گزارش‌های موج و مرکز آمار ترکیه؛ د.خ/س.ن