پاسخ هوایی اسرائیل به یک شلیک دیگر از طرف حماس

نیروی هوایی اسرائیل شامگاه سه‌شنبه، ۲۸ تیر، در پاسخ به یک گلوله که اوایل این روز از غزه به اسرائیل شلیک شد، به یک پست دید‌بانی حماس در غزه حمله کرد.

گلوله شلیک شده از غزه به محوطه یک کارخانه صنعتی در منطقه «نتیو هاعسارا» در جنوب اسرائیل در نزدیکی غزه اصابت کرد، اما آسیب جانی یا مالی در پی نداشت.

با این حال، به دستور یائیر لاپید، نخست ‌وزیر دولت انتقالی، نیروی هوایی اسرائیل با حمله به غزه به آن واکنش نشان داد.

این دومین حمله هوایی در غزه در چهار روز گذشته بود. آقای لاپید گفته است که هیچ‌گونه شلیک تحمل نخواهد شد.

حمله روز شنبه، ساعاتی پس از آن‌ که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، منطقه را ترک کرد، رخ داد. اسرائیل در آن روز در واکنش به شلیک چهار فروند راکت از غزه، به یک سری «اهداف متعلق به حماس» در نقاط مختلف غزه حمله کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بمباران پست هوایی حماس در غزه در بمباران روز سه‌شنبه آسیب جانی نداشت. فلسطینیان گفتند که این پست پیشتر بارها هدف اسرائیل بوده است.

کارشناسان امنیتی اسرائیلی می‌گویند که سازمان جهاد اسلامی فلسطین، که به گفته آن‌ها «از ایران دستور می‌گیرد»، عامل تحرکات اخیر است. اما دولت اسرائیل تاکید دارد حماس را که ۱۵ سال است حاکم غزه است، مسئول هر رویدادی از این دست می‌داند و به این سازمان واکنش نشان خواهد داد.

در این میان، یائیر لاپید از عکاس روزنامه یدیعوت آحرونوت که با اسلحه به یک «مهاجم فلسطینی» در یک اتوبوس درون‌شهری در اورشلیم شلیک کرد، تقدیر کرد.

به گزارش شبکه کان، یک مرد فلسطینی روز ۲۸ تیر با یک پیچ‌گوشتی به یک مسافر اتوبوس حمله کرد و عکاس روزنامه یدیعوت آحرونوت که از مسافران اتوبوس بود، مهاجم را با کلت کمری خود هدف قرار داد.

مرد فلسطینی با حال وخیم به بیمارستان انتقال یافت. پلیس اورشلیم گفت احتمال می‌رود این فلسطینی «انگیزه‌های ملی» داشت.

یائیر لاپید گفت که عکاس یدیعوت آحرونوت با واکنش سریع از جان افراد دیگر مراقبت کرد.