فرمانده هوافضای سپاه میرحسین موسوی را «ورشکسته سیاسی و عقیدتی» خواند

امیرعلی حاجی‌زاده در یک مراسم ختم، ۲۳ مرداد ۱۴۰۱

در ادامه واکنش‌ها به اظهارنظر میرحسین موسوی در مورد فرماندهان سرکوب اعتراضات ۸۸ همچون حسین همدانی که بعدها در سوریه کشته شد، امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه، نیز میرحسین موسوی را «ورشکسته سیاسی و عقیدتی» خواند.

به‌گزارش وب‌سایت دفاع‌پرس، این فرمانده سپاه روز یکشنبه ۲۳ مرداد در حاشیه یک مجلس ختم گفت آقای موسوی «توهم پیدا کرده است» و با «نورانی» خواندن چهره حسین همدانی، افزود این چهره «با صحبت‌های فردی ورشکسته سیاسی و عقیدتی خدشه‌دار نمی‌شود».

واکنش آقای حاجی‌زاده به پیام اخیر میرحسین موسوی، از رهبران جنبش سبز، است که بدون نام بردن از همدانی از عاشورای ۸۸ و «استخدام اوباش بدسیرت برای قمه‌کش کردن جوانان مردم» یاد کرد و نوشت «سزای آن سردار بی‌افتخاری که به این جنایت اعتراف و مباهات کرد چه بود، جز آن‌که جانش در غربت به قربانی مستبدی دیگر تلف شود».

بیشتر در این باره: میرحسین موسوی در مورد سرنوشت حسین همدانی: عبرتی برای بازماندگان است

حسین همدانی در دوران سرکوب جنبش اعتراضی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ و روز عاشورای آن سال فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله تهران را بر عهده داشت و در ۱۶ مهر ۹۴ در حلب سوریه «در سانحه رانندگی» کشته شد.

حسین همدانی مهرماه سال ۹۴ گفته بود پنج هزار نفر از «اشرار و اراذل» در جریان اعتراض‌های سال ۸۸ شناسایی و کنترل شدند و سپس «عضوِ گردان» شدند و افزوده بود: «این سه گردان نشان دادند که اگر بخواهیم مجاهد تربیت کنیم، باید چنین افرادی را که با تیغ و قمه سر و کار دارند، پای کار بیاوریم.»

میرحسین موسوی، که از سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برد، در پیام اخیر خود در مورد احتمال موروثی شدن رهبری در ایران نیز هشدار داده بود، اما در انبوه واکنش‌های مقامات جمهوری اسلامی به این پیام تاکنون هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده است.