ایران و ونزوئلا یک نمایشگاه مشترک در حوزه صنعت افتتاح کردند

نمایشگاه مشترک شرکت‌های ایرانی و ونزوئلایی فعال در حوزه صنعت، فناوری و کشاورزی روز جمعه، ۲۵ شهریور، با حضور نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، و برخی از مقام‌های دولت جمهوری اسلامی در کاراکاس افتتاح شد.

برگزارکنندگان نمایشگاه اعلام کرده‌اند که این رویداد نشانگر دوره جدیدی در روابط رو به رشد دولت‌های کاراکاس و تهران است.

به گزارش آسوشیتدپرس، نزدیک به ۳۰۰ شرکت ونزوئلایی و ۷۹ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند.

اما رسانه‌های ایران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این کشور، از حضور «۸۲ شرکت ایرانی و ۵۰ مجموعه فناور ونزوئلایی» در این نمایشگاه خبر داده‌اند.

بر اساس اعلام دولت ایران، در این نمایشگاه «۵۰۰ محصول از ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور» به نمایش درآمده است.

همچنین محصولات ایرانی که در این نمایشگاه به نمایش درآمده «قرار است بازارشان در کشور ونزوئلا توسعه یابد و مسیر صادرات آنها تسهیل شود».

دستگاه‌های دیالیز، خودروهای برقی و گاو ونزوئلایی از جمله محصولاتی است که در نمایشگاه مشترک ایران و ونزوئلا به نمایش درآمده است.

شرکت نفت ایران در این نمایشگاه غرفه دارد و لباس‌های ضدحریق خود را که از نوعی ملات سیمانی ساخته شده، تبلیغ می‌کند.

غیر از نوآوری‌هایی در حوزه فناوری ایران، کشاورزان ونزوئلایی نیز به دنبال فرصت‌هایی در این نمایشگاه هستند.

ونزوئلا و ایران که هر دو تحت تحریم‌های بین‌المللی به ویژه آمریکا قرار دارند روابط خود را در سال‌های اخیر تقویت کرده‌اند.

سه ماه پیش، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد یک کارخانه کشتی‌سازی ایرانی یک نفتکش ۶۰ میلیون یورویی برای ونزوئلا ساخته است.

همچنین اواسط خردادماه، این خبرگزاری اعلام کرد ونزوئلا واردات نفت خام سنگین ایران را برای تامین پالایشگاه‌های داخلی خود بر اساس یک قرارداد تهاتر آغاز کرده است.