نقل قول از آیت‌الله سیستانی: «گوش شنوایی» در حکومت ایران وجود ندارد

یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی از آیت‌الله سیستانی، مرجع پرنفوذ شیعیان، نقل کرده که پس از شروع سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی» گفته است «گوش شنوایی» در حکومت ایران برای پیام‌های او وجود ندارد.

محمد اشرفی اصفهانی روز شنبه ۱۹ آذر در گفت‌وگو با وب‌سایت جماران از دیدار مهرماه خود با آیت‌الله سیستانی خبر داد و از وی نقل کرد که گفته است: «در جریان کامل اتفاقات ایران هستم و مطالب سایت‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنم و نسبت به اوضاع ایران بسیار نگران هستم».

به‌گفته این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، آقای سیستانی در واکنش به درخواست برای صدور پیام در این زمینه گفته است: «من در مناسبت‌هایی پیام دادم، اما متأسفانه گوش شنوایی نیافتم».

بیشتر در این باره: واکنش دفتر آیت‌الله سیستانی به اظهارات داماد این مرجع شیعه درباره اعتراضات ایران

آقای اشرفی اصفهانی همچنین افزود که این مرجع تقلید شیعیان که در نجف اقامت دارد گفته است: «من در جوار حرم امام علی دعا می‌کنم و از خداوند می‌خواهم هر چه زودتر این مسائل به نفع اسلام، تشیع و روحانیت فیصله یابد».

سکوت عموم مراجع تقلید شیعیان در قبال سرکوب اعتراضات و کشته‌شدن نزدیک به ۵۰۰ نفر از معترضان از جمله حدود ۶۰ کودک به‌دست مأموران جمهوری اسلامی از جمله مواردی است که در نزدیک به سه ماه گذشته همواره در میان افکار عمومی مطرح بوده است.

پیشتر، ۱۸ آبان ماه، پس از آن‌که جواد شهرستانی، داماد آیت‌الله علی سیستانی، درباره اعتراضات ایران، مدعی شد اعتراضات سراسری در ایران «به هیچ عنوان مردمی نیست» و معترضان را «جمعی از اراذل و اوباش» خواند، دفتر آیت‌الله سیستانی اعلام کرد که او «نماینده‌ای جهت ابراز نظر در مسائل سیاسی» ندارد و «هرگونه موضع‌گیری سیاسی» او از طریق دفترش اطلاع‌رسانی می‌شود.