واکنش حزب‌الله لبنان به گزارش‌ها درباره بیماری حسن نصرالله

در پی انتشار گزارش‌های غیررسمی درباره نوع بیماری حسن نصرالله، خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که رهبر گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان به «آنفلوانزا» مبتلا شده است.

این منبع شامگاه یکشنبه ۱۱ دی به ایرنا گفت که نصرالله به آنفلوانزا مبتلا شده و «در حال سپری کردن روند درمانی خود» است، با این حال هنوز منابع و رسانه‌های مستقل این ادعای حزب‌الله درباره نوع بیماری نصرالله را تأیید نکرده‌اند.

رهبر حزب‌الله قرار بود روز جمعه برای هوادارانش سخنرانی کند، اما تلویزیون المنار، وابسته به حزب‌الله، در بیانیه‌ای مدعی شد که این سخنرانی به دلیل ابتلای نصرالله به آنفلوانزا لغو شده است.

بیشتر در این باره: دستیار ویژه علی لاریجانی «حمله قلبی» حسن نصرالله را تکذیب کرد

پس از آن، گزارش‌هایی غیررسمی درباره «سکته کردن» نصرالله برای دومین بار منتشر شد.

حسین الغاوی، خبرنگار سعودی، در حساب توئیتر خود نوشت که نصرالله پس از سکته دوم به بیمارستان رسول اعظم بیروت منتقل شده است.

منابع حزب‌الله اعلام کرده‌اند که قرار است رهبر این گروه در روز سه‌شنبه به مناسبت سومین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، سخنرانی کند.

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی درباره وضعیت جسمی نصرالله منتشر شده است.

چهار سال پیش نیز گزارش‌هایی درباره «حمله قلبی» نصرالله منتشر شده بود که حسین امیرعبداللهیان، دستیار وقت رئیس مجلس شورای اسلامی، آن‌ها را رد کرد.

گروه‌هایی چون حزب‌الله و حکومت‌هایی چون جمهوری اسلامی درباره وضعیت جسمی رهبران‌شان به‌طور شفاف و دقیق اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

حزب‌الله تحت حمایت جمهوری اسلامی از سوی تعدادی از کشورهای جهان از جمله آمریکا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته می‌شود.