فرشگرد از تشکیل «حزب ایران نوین» خبر داد

شبکه فرشگرد، از گروه‌های مخالف نظام که سال ۱۳۹۷ توسط شماری از پادشاهی‌خواهان مشروطه‌خواه و جمهوری‌خواهان در خارج کشور تشکیل شد، در بیانیه‌ای اعلام کرد با تشکیل حزبی به نام «ایران نوین» فعالیت‌های سیاسی خود را در قالب این حزب پیگیری می‌کند.

فرشگرد در بیانیه خود که روز یکشنبه ۱۸ دی منتشر شد، با تأکید بر این‌که «مرکز ثقل تغییرات در درون ایران است»، اعلام کرده: «اکنون که صدای ایرانیان درون کشور در جهان طنین افکنده است، ما نیز بایستی به فراروی از رویکرد کنشگرانه در قالب شبکه بیندیشیم».

این گروه مخالف جمهوری اسلامی در بخشی دیگر از بیانیه خود با اشاره به اعتراضات سراسری مردم چنین آورده است: «فرشگرد نهایی برآمده از خشم ملی ایرانیان بود و اکنون پس از چهار سال خود را قطره‌ای کوچک در دریای خروشان ملت ایران می‌بیند.»

بیشتر در این باره: شاهزاده رضا پهلوی خواستار تشکیل یک «دولت موقت تکثرگرا» شد

فرشگرد خود را به‌عنوان «شبکه سیاسی براندازی» معرفی می‌کند و اعضای آن خواستار حکومتی سکولار در ایران هستند، با این حال شاهزاده رضا پهلوی را «دارای نقش محوری» می‌داند.

در جریان اعتراضات «زن زندگی آزادی» که از ۲۶ شهریور در پی کشته‌شدن مهسا امینی در بازداشت پلیش گشت ارشاد شروع شد و همچنان ادامه دارد، رضا پهلوی بارها حمایت خود را مردم ایران اعلام کرده است.

آقای پهلوی ۲۸ مهر بر ضرورت تشکیل یک «دولت موقت تکثرگرا» در دوران گذار از حکومت جمهوری اسلامی تأکید و تصریح کرده بود که شخصاً خواهان ایفای نقش سیاسی در آینده ایران نیست و از هیچ حزب و سازمانی هم حمایت نمی‌کند.