سازمان بهشت‌ زهرا از نبودِ قبر در این قبرستان در صورت وقوع «اتفاقی» در تهران خبر داد

قبرستان بهشت زهرا، واقع در جنوب تهران

جواد تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، بزرگ‌ترین قبرستان پایتخت ایران، اعلام کرد که «اگر اتفاقی در تهران رخ دهد»، این قبرستان قبر به‌اندازه لازم ندارد.

آقای تاجیک روز یکشنبه ۲۳ بهمن در جلسه شورای شهر تهران گفت: «در بهشت زهرا دچار فرسودگی شده‌ایم و تقریباً در مدیریت متوفی و بحران وضعیت بسیار ناگواری داریم.»

او افزود: «اگر اتفاقی در تهران رخ دهد امکانات ما جوابگو نخواهد بود.»

این اظهارات در حالی است که پیشتر در جریان شیوع کرونا در ایران، مقام‌های شهری شرایط گورستان بهشت زهرا را «به شدت بحرانی» اعلام کرده بودند.

بیشتر در این باره: کرونا جان دست‌کم ۴۰۰ ایرانی دیگر را گرفت، شرایط بهشت زهرا «به شدت بحرانی» است

همچنین اشاره مدیر سازمان بهشت زهرا به احتمال وقوع «اتقاق» در تهران در حالی است که کارشناسان و رسانه‌ها از سال‌ها پیش نسبت به وقوع احتمالی زلزله‌ای بزرگ در تهران هشدار داده‌اند.

آقای تاجیک با تأکید بر این که دیگر بهشت زهرا قابل توسعه نیست، از برنامه‌ریزی برای ساخت قبرستان‌های دیگری در حاشیه تهران خبر داد.

او گفت قرار است چهار گورستان جدید در اطراف تهران ساخته شود که نخستین آن‌ها «با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر سال آینده در محدوده خاوران و جنوب شرق» تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

این مقام شهری همچنین گفت دولت زمینی حوالی کهریزک به مساحت ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته که قرار است «در بحران از این زمین برای دفن افراد استفاده شود».

تهران علاوه بر پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر ایران و یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای منطقه خاورمیانه است.

در سال‌های اخیر بحث‌های زیادی برای انتقال پایتخت به مکانی دیگر مطرح شده، اما هنوز طرحی در این زمینه به تصویب نرسیده است.