جمعی از انقلابیون مسلمان ۵۷: جمهوری اسلامی جز شرمساری چیزی باقی نگذاشته است

تظاهرات در ایران در استانه انقلاب سال ۱۳۵۷

۱۱۲ نفر از انقلابیون مسلمانی که در جریان انقلاب سال ۱۳۵۷ در ایران مشارکت داشتند، با انتشار بیانیه‌ای نوشتند که جمهوری اسلامی با «فضای خفقان‌آمیزی» که ایجاد کرده «جز شرمساری از آن‌چه بر فرزندان این مرز و بوم می‌رود، چیزی باقی نگذاشته» است.

این مبارزان و زندانیان سیاسی دوران پهلوی در بیانیه خود به‌مناسبت سالگرد انقلاب اسلانی ۵۷ این انقلاب را «پیروزی شیرین» توصیف کردند که اکنون از آن فقط «تلی از آرزوی‌‌های بربادرفته بر جای مانده است».

آنان نوشتند که جمهوری اسلامی «کشور را به ورطه سقوط برده و استبدادی دیگر به کشور بازگردانیده آن هم به نام دین و مذهب».

بیشتر در این باره: انتشار فایل اظهارات آیت‌الله منتظری درباره اعدام‌های ۶۷ در دیدار با مسئولان قضایی

امضاکنندگان این بیانیه با بیان این‌که «وقتی از استبداد و اختناق رژیم خودکامهٔ پادشاهی‌ به تنگ آمدیم، با عزمی‌ استوار به کارزار مبارزه با رژیم وابستهٔ پهلوی وارد شدیم»، تأکید کردند که پس از انقلاب «قرارمان این بود که هیچ یک از ارکان حکومت، از پاسخگویی به ملت معاف نباشند و هیچ صنف و طبقه‌ای از مزایای ویژه و یا نفوذ در دستگاه‌های حکومتی برخوردار نشود.»

اما به ‌عقیده این فعالان سیاسی پیشین، «انبوهیِ آمار زندانیان سیاسی ‌‌مدنی و احکام قضایی ناعادلانه و اعدام‌های ناروا» و «احکامی که در ورای دیوارهای بلند زندان‌ها بر جوانان و نوجوانان معترض اجرا می‌شود»، دستاورد جمهوری اسلامی است.

فضل‌الله صلواتی، علیرضا صادقی، لطف‌الله میثمی، مرتضی الویری، حسین راغفر، مصطفی ایزدی و جلال جلالی‌زاده ازجمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

آنان در پایان بیانیه خود تأکید کردند: «ما همچون گذشته همواره بر اصل عدالت، آزادی و حفظ استقلال و تمامیت ارضی کشور و نفی نابرابری‌های اقتصادی اصرار می‌ورزیم.»