تفتیش محل سکونت دو بهایی دیگر در کرمان به دست ماموران اطلاعات

هدایت حکیمیان

در ادامه سرکوب و فشارهای جمهوری اسلامی بر جامعه بهاییان ایران، محل سکونت دو بهایی دیگر در شهر کرمان به نام‌های نسرین مطلق و هدایت حکیمیان توسط ماموران اداره اطلاعات تفتیش شد.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، به نقل از یک منبع نزدیک به خانواده‌های این افراد گزارش داد که روز پنج‌شنبه، ۲۴ فروردین‌ماه، «ماموران اداره اطلاعات با ارائه حکم» منازل آقای حکیمیان و خانم مطلق را مورد تفتیش قرار داده‌اند.

از آنجا که حکومت جمهوری اسلامی آیین بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسد، پیروان این دین با مشکلاتی مانند منع از تحصیل، پلمب واحدهای تجاری و خدماتی، بازداشت و اعدام مواجه هستند و مقام‌های قضایی و امنیتی ایران بارها بهاییان را «جاسوس و دشمن» خوانده‌اند.

خبرگزاری هرانا روز پنج‌شنبه به نقل از منبع آگاه خود از ضبط «موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و سه عدد هارد» این دو بهایی توسط ماموران حکومتی خبر داده و نوشت که آقای حکیمیان «برای مدت کوتاهی همراه با دستبند و چشم‌بند بازداشت بود».

این منبع همچنین گفته است که ماموران اطلاعات پیش از این از خاکسپاری فرزند خانم مطلق در آرامستان کرمان جلوگیری کرده و خانواده را واداشته‌اند تا پیکر بی‌جان پسر او به نام «میثاق دولت» را در منطقه‌‌ای دور افتاده اطراف شهر رفسنجان به خاک بسپارند.

آمارهای غیررسمی نشان می‌دهد که بیش از سیصد هزار بهایی در ایران زندگی می‌کنند.

قانون اساسی ایران برخلاف اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی‌ها، بهاییت را را به رسمیت نمی‌شناسد، و به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهاییان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر و دولت ایالات متحده بارها آزار و اذیت و زندانی کردن بهاییان و دیگر اقلیت‌های مذهبی در ایران را محکوم کرده‌اند.