شرق: تعطیلی کسب و کار دو هزار واحد تجاری در ارتباط با حجاب اجباری

پلمب محل کسب و کار

در ادامه فشار حکومت در ایران بر معترضان به حجاب اجباری، روزنامه شرق روز پنج‌شنبه احتمال داد که تنها در یک ماه گذشته دو هزار محل کسب و کار پلمب شده است.

روزنامه شرق روز پنج‌شنبه، هفتم اردیبهشت، با اشاره به احتمال پیش آمدن «موج بیکاری بعد از پلمب» با حسابی سرانگشتی بر اساس آمارهای مقام‌های پلیس نوشت که تنها در یک ماه گذشته «احتمالا تا دو هزار واحد صنفی» تعطیل شده است.

شرق در عین حال خاطرنشان کرده است که از آخرین گزارش و آماردهی پلیس در زمینه پلمب‌‌ واحدهای تجاری به بهانه برخورد با «کشف حجاب» ده روز می‌گذرد.

در ادامه پلمب واحدهای تجاری و ایجاد محدودیت برای زنان مخالف حجاب اجباری در اماکن عمومی ایران، خبرگزاری فارس روز پنج‌شنبه از پلمب دو رستوران چیلای در بوستان نهج‌البلاغه و زئوس در سعادت‌آباد خبر داد.

بیشتر در این باره: پلمب ده‌ها محل کسب و کار در شهرستان‌ها در ادامه اصرار بر اِعمال حجاب اجباری

همزمان سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان نیز روز چهارشنبه اعلام کرد که «تاکنون ۲۲۸۰ پیامک حجاب برای افراد و ۱۸ پیامک تذکر برای صنوف ارسال شده» و «۳۲ دستگاه خودرو به صورت سیستمی توقیف شده است».

خبرگزاری فارس با اعلام این خبر علت آن را «عدم رعایت موازین اخلاقی و قانونی و عدم توجه و تمکین به تذکرات و اخطار پلمب» عنوان کرده است.

در حالی که همچنان شمار زیادی از زنان در مخالفت با حجاب اجباری بدون روسری در اماکن عمومی ظاهر می‌شوند ماموران پلیس اماکن وابسته به فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران طی دو روز گذشته ۴۵ واحد تجاری را در استان هرمزگان پلمب کردند.

محسن برهانی، حقوقدان، در واکنش به پلمب واحدهای تجاری این اقدام را «غیر قانونی» دانسته است.

منابع: شرق، رادیوفردا/ ه. پ./ ف. دو.