تجمع مقابل خانه موسیقی در حمایت از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا

تصویری از سازهای شکسته دانشجویان که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

جمعی از اهالی موسیقی روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت در حمایت از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا مقابل خانه موسیقی تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع ضمن محکوم کردن تعرض و ضرب و شتم دانشجویان و اساتید نسبت به شکستن ساز دانشجویان توسط حراست دانشگاه اعتراض کردند.

روز گذشته نیز اعضای هیئت مدیره خانه موسیقی ایران برخورد خشونت‌طلبانه حراست دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران را محکوم کرده بودند.

ماموران حراست دانشگاه تهران روز شنبه ۲۳ اردیبهشت به دپارتمان نمایش و موسیقی پردیس هنرهای زیبا یورش بردند و دانشجویان این دانشکده را به بهانۀ عدم رعایت «حجاب اجباری» هدف ضرب و شتم قرار داده و ساز دانشجویان را شکستند.

کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان گزارش داده بود پس از آن‌که ماموران حراست دانشگاه تهران با عده‌ای از زنان دانشجو درگیر شدند، سایر دانشجویان در اعتراض به این اقدام شعارهایی چون «زن، زندگی، آزادی»، «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت» و شعارهایی هم علیه حراست این دانشگاه سر دادند.

پس از آغاز اعتراضات سراسری و جنبش «زن، زندگی، آزادی»، دانشجویان در بیش از ۱۴۴ دانشگاه کشور دست به اعتراضات گسترده‌ای زدند و با مردم معترض همراهی کردند. شیوۀ سرکوب و برخورد شدید با دانشجویان معترض در ماه‌های اخیر انتقادات گسترده‌ای را برانگیخته است.

با استفاده از گزارش‌های کانال تلگرامی شوراهای صنفی دانشجویان و شبکه‌های اجتماعی؛ س.ا/س.ن