اپلیکیشن ایرانی «آپ» هم از فروشگاه گوگل حذف شد

خبرگزاری فارس از حذف‌شدن یک اپلیکیشن ایرانی دیگر به‌نام «آپ» از فروشگاه گوگل‌ خبر داد و دلیل آن را «تحریم‌های آمریکا علیه ایران» اعلام کرد.

بر اساس گزارشی که این خبرگزاری روز یکشنبه ۲۸ خرداد منتشر کرد، گوگل در ایمیلی به شرکت «آپ» اعلام کرده که «به‌علت تحریم‌های آمریکا علیه ایران به این اقدام دست زده و دسترسی به حساب این اپلیکیشن در گوگل‌پلی امکان‌پذیر نیست».

اپلیکیشن آپ یا آسان‌پرداخت یک اپلیکیشن پرکاربر در ایران است که بیشتر به انجام امور بانکی و مالی ازجمله انتقال پول و پرداخت اینترنتی اختصاص دارد.

شرکت گوگل هنوز در این مورد گزارشی منتشر نکرده است، اما این شرکت اواخر آبان سال گذشته نیز سه پیام‌رسان داخلی و دو اپلیکیشن حمل‌ونقل هوشمند ایران همراه با حساب کاربری متعلق به این شرکت‌ها را از «گوگل پلی» حذف کرده بود.

بیشتر در این باره: چند پیام‌رسان و اپلیکیشن ایرانی از «گوگل ‌پلی» حذف شدند

اپلیکیشن‌های «اسنپ» و «تپسی» و سه پیام‌رسان بومی «سروش»، «بله» و «آی‌گپ» مواردی بودند که سال گذشته از گوگل‌پلی حذف شدند.

اوائل آبان پارسال نیز شرکت گوگل اپلیکیشن «روبیکا» را به‌عنوان یک بدافزار جاسوسی به‌شمار آورد و سرویس حفاظتی گوگل به کاربران اخطار داد که این نرم‌افزار امکان و توانایی به خطر انداختن امنیت آن‌ها را دارد.

بر اساس یکی از بندهای قوانین توسعه‌دهندگان، «محصولاتی که روی گوگل‌پلی قرار می‌گیرند، ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند».