حزب دموکرات کردستان ایران از «ترور» دو عضو این حزب خبر داد

عکسی که از دو عضو کشته شده حزب دموکرات کردستان ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است

حزب دموکرات کردستان ایران، از احزاب مخالف جمهوری اسلامی، با انتشار اطلاعیه‌ای از «ترور» دو عضو این خبر داد و آن را به عوامل جمهوری اسلامی منتسب کرد.

در این اطلاعیە که روز جمعه ۱۶ تیر منتشر شد، آمدە که این دو نفر در نیمه شب گذشته همراه چند نفر از اعضای حزب دموکرات که بە یک منطقە در اقلیم کردستان عراق سفر کردە بودند «در نقشەای از پیش طرح‌ریزی شدە» هدف حمله مسلحانه قرار گرفتند.

بر اساس این اطلاعیه، در این حمله، «عادل مهاجر ملقب بە (سرباز) و لقمان آجی» دو عضو حزب کردستان ایران کشته شدند.

حزب دموکرات کردستان ایران با محکوم کردن این ترور، آن را کار «رژیم جمهوری اسلامی ایران» دانست.

این حادثه در حالی است که چند روز پیش، تنش‌ها و کشمکش‌های ناشی از «شکست اتحاد» گروه‌های جریان کومله کردستان ایران به درگیری مسلحانه میان این دو حزب و کشته شدن دو تن از نیروهای کومله زحمتکشان کردستان منجر شد.

شماری از اعضای کمیته مرکزی حزب کومله کردستان ایران روز ۳۱ خرداد طی بیانیه‌ای ضمن اعلام آنچه «شکست اتحاد» حزب کومله زحمتکشان کردستان و حزب کومله کردستان ایران خوانده‌اند، تأکید کردند که از این پس با نام «کومله زحمتکشان کردستان» به عنوان یکی از احزاب مخالف جمهوری اسلامی ایران به فعالیت سیاسی خود ادامه می‌‌دهند.

حزب کومله زحمتکشان کردستان به رهبری عمر ایلخانیزاده، در سال ۲۰۰۷ با انشعاب از حزب کومله کردستان ایران و به دلیل تشدید اختلافات میان رهبران حزب کومله، پا به عرصه سیاست گذاشت.

پس از حدود یک‌ سال و نیم مذاکره و سپس آغاز اعتراضات اخیر و جنبش «زن زندگی‌ آزادی» این دو گروه اعلام کردند که اختلافات ۱۵ ساله خود را کنار گذشته و با تأکید بر لزوم اتحاد در شرایط کنونی، اتحاد خود و فعالیت تحت نام حزب کومله کردستان ایران به رهبری عبدالله مهتدی و معاونت عمر ایلخانیزاده را اعلام کردند.

پیش از درگیری میان این دو جناح کرد نیز در ادامه درگیری سپاه پاسداران با گروه‌های کُرد مخالف جمهوری اسلامی در غرب کشور، دست کم یک عضو این نهاد نظامی شامگاه جمعه ۲۶ خرداد کشته شد.

بر اساس گزارش‌های شبکه‌های اجتماعی و رادیوفردا/ م. ت./ ف. دو.