انتقاد شدید نماینده اتحادیه اروپا از حمله مرگبار اسرائیل به جنین

اردوگاه جنین در کرانه باختری رود اردن

نماینده اتحادیه اروپا در امور فلسطین از حمله مرگبار اسرائیل به اردوگاه پناهندگان جِنین در کرانه باختری به شدت انتقاد کرد.

سون کوهن فون بورگدورف در ادامه، استفاده «نامتوازن» از توان نظامی در حمله اسرائیل به شهر فلسطینی‌نشین جنین را ناقض قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

پیشتر، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل ۱۶ تیرماه در اظهاراتی کم‌سابقه، از «استفاده بیش از حد از زور» توسط نظامیان اسرائیل در حمله به اردوگاه جنین فلسطین انتقاد و آن را «به‌شدت» محکوم کرده بود.

بیشتر در این باره: افزایش تلفات حمله به جنین؛ مقام اسرائیلی: ایران پشت بسیاری از عوامل تروریستی است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بارها اردوگاه جنین را به خاطر حضور شبه‌نظامیان، «لانه تروریست‌ها» خطاب کرده و دوشنبه هفته گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای به مدت دو روز در جنین انجام شد که منجر به کشته شدن یک سرباز اسرائیلی و ۱۲ فلسطینی از جمله پنج کودک شد. شمار زخمی‌های فلسطینی نیز ۱۴۰ فلسطینی اعلام شده که حال ۳۰ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

آقای کوهن در بازدید از شهر جنین به همراه یک هیئت سازمان ملل با دیپلمات‌های ۲۵ کشور در ادامه تصریح کرد ما نگران عدم توازن استفاده از تسلیحات توسط اسرائیل در عملیات اخیر هستیم: «عملیات نظامی اخیر در جنین دردآور و آنچه اتفاق افتاد، نقض قوانین بین‌المللی است».

اسرائیل در عملیاتی که چهارشنبه هفته گذشته پایان یافت، از حملات هوایی و زمینی گسترده‌ای استفاده کرده بود.

نماینده اتحادیه اروپا همچنین خواستار پایان دادن به چرخه خشونت و رسیدن به یک راه‌حل سیاسی میان فلسطینی‌ها و اسرائیل شد.

با استفاده از گزارش الجزیره، تایمز اسرائیل؛ د.خ / پ.پ