نخست‌وزیر ایرلند خشونت آشوبگران در دوبلین را محکوم کرد

در آشوب‌های شامگاه پنجشنبه چند خودرو را به آتش کشیده شدند.

نخست‌وزیر ایرلند روز جمعه تظاهرات علیه مهاجران در مرکز دوبلین، پایتخت این کشور، را محکوم کرد و گفت اقدامات آشوبگران از سر میهن‌پرستی نبود، بلکه ریشه در نفرت داشت.

درپی حمله با چاقو و مجروح شدن پنج نفر از جمله سه کودک در نزدیکی یک مدرسه در دوبلین، صدها نفر شامگاه پنجشنبه در مرکز پایتخت ایرلند دست به تظاهرات اعتراضی زده چند خودرو را به آتش کشیدند و مغازه‌ها را غارت کردند.

رئیس پلیس جمهوری ایرلند روز جمعه اعلام کرد که در جریان شورش در دوبلین ۳۴ نفر دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید انتشار اخبار و شایعاتی در خصوص این که عامل حمله به این مدرسه در حومه دوبلین یک تبعه خارجی است، باعث آغاز آشوب در مرکز این شهر شد.

در همین حال، لیو وردکار، نخست‌وزیر ایرلند، گفت که کشور شاهد دو حمله بود. در یکی به کودکان حمله شد و در دیگری حاکمیت قانون مورد حمله قرار گرفت.

لیو وردکار در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: «این جنایتکاران از روی علاقه و عشق به کشور دست به اقدام نزدند و هدف آنها از حفاظت مردم ایرلند نبود، آنها این کار را از روی حس میهن‌پرستی انجام ندادند.»

نخست وزیر ایرلند اضافه کرد: آشوبگران «دست به چنین اقداماتی زدند زیرا پر از نفرت هستند، خشونت طلبند، به دنبال هرج و مرج هستند، و درپی آزار دیگرانند.»