حذف پرسپولیس و طغیان تماشاگران در استادیوم آزادی

پرسپولیس با آگاهی از نتیجه نمایندگان ازبکستان و عربستان در تاشکند، می‌دانست که برای صعود باید الدحیل را شکست دهد

پرسپولیس در آخرین بازی‌اش از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با شکست یک بر دو مقابل الدحیل قطر، از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پرسپولیسی‌ها در حضور افزون بر ۶۰ هزار تماشاگر خشمگین مرد و زن، با شعار «بی‌غیرت بی‌غیرت»، همچنین «یحیی حیا کن پرسپولیس رو رها کن» روبرو شدند.

طی دوران سرمربیگری گل‌محمدی در پرسپولیس، نخستین بار بود که او این شعار را می‌شنید. درویش (مدیرعامل پرسپولیس) نیز با شعارهای تند هوادارانی مواجه شد که قابل نوشتن نیست و خبرگزاری مهر برای توصیف آنها ترکیبِ «تندترین توهین‌ها» را به کار برده است.

هواداران همچنین بطری‌های آب و اشیای مختلف را به زمین پرتاب می‌کردند. آنها لحظاتی با ایجاد وقفه، مانع از ادامه جریان مسابقه شدند.

گالتیه سرمربی الدحیل، چون بازی برای تیمش جنبه تشریفاتی داشت چند بازیکن اصلی را به دلایل مختلف از جمله مصدومیت به کار نگرفت که کوتینیو سرشناس‌ترین‌شان بود. برخی نیز روی نیمکت نشسته بودند.

پیش از این مسابقه، الفیحاء عربستان مقابل پاختاکور با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی دست یافت تا صعود سپاهان را به عنوان یکی از تیم‌های دوم، قطعی کند.

پرسپولیس با آگاهی از نتیجه نمایندگان ازبکستان و عربستان در تاشکند، می‌دانست که برای صعود باید الدحیل را شکست دهد. شاگردان گل‌محمدی خیلی زود با گل زاهدی پیش افتادند اما گلزنی محمد مونتاری، نتیجه را در نیمه اول ۱-۱ کرد.

اولونگا که در دقیقه ۶۴ به زمین آمده بود، بیست دقیقه بعد توانست گل پیروزی الدحیل را به ثمر برساند.

بیرانوند با وجود دریافت دو گل، چند موقعیت ایده‌آل را از مهاجمان حریف گرفت. یک فرصت طلایی را هم کریم بوضیاف در برابر دروازه خالی به آسمان فرستاد.

این دهمین گل مایکل اولونگا به دروازه‌بان‌های ایرانی بود. او در لیگ قهرمانان آسیا ۹ بار دروازه تیم‌های ایرانی را باز کرده و یک بار هم با پیراهن تیم ملی کنیا به تیم ملی ایران گل زده.

داور ۱۵ دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت اما سرخپوشان نتوانستند تغییری در نتیجه ایجاد کنند. حتی ضربه پنالتی برای این تیم را گولسیانی به تیر افقی کوبید.

این تیم از کرنرها و شوت‌های پیاپی که عمدتاََ از زوایای بسته شلیک می‌شدند، نصیبی نبرد.

به این ترتیب در یکی از بدترین فصل‌های تاریخ رقابت‌های باشگاهی برای نمایندگان ایران در آسیا، فقط سپاهان به عنوان یکی از تیم‌های دوم صعود کرد.

پرسپولیس و نساجی در مرحله گروهی حذف شدند. تراکتور هم در مرحله گزینشی، از دور مسابقات کنار رفت.