امام جماعت مسجدی در نیوجرسی آمریکا به ضرب گلوله کشته شد

مسجد «محمد» در نیوآرک

پلیس ایالت نیوجرسی روز چهارشنبه از کشته‌شدن امام جماعت مسجدی در نیوآرک خبر داد.

حسن شریف، امام جماعت مسجد «محمد» و کارمند بخش حراست فرودگاه بین‌المللی نیوآرک، ساعت ۶ صبح چهارشنبه ۱۳ دی ماه، بیرون مسجد خود هدف گلوله قرار گرفت.

آقای شریف که از شش سال پیش امامت این مسجد را بر عهده داشت پس از انتقال به بیمارستان دانشگاه نیوآرک به دلیل جراحات زیاد جان خود را از دست داد.

به گفته دادستان کل نیوجرسی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انگیزه این جنایت به دلیل سوگیری‌های مذهبی و یا سیاسی بوده ، وجود ندارد.

متیو پلوتکین در بیانیه‌ای تاکید کرد که پلیس همه زوایای ممکن در مورد این قتل را مورد بررسی قرار خواهد داد « تا عامل یا عاملان آن به دست عدالت سپرده شوند.»

بیانیه دادستان نیوجرسی تاکید می‌کند که «در زمانی که حوادث جانبدارانه علیه اعضای جامعه مسلمان رو به افزایش است، بر این باوریم که این اقدام خشونت‌آمیز با اسلحه باعث افزایش ترس و نگرانی در ایالت ما خواهد شد.»

فیل مورفی، فرمانده ایالت نیوجرسی، نیز در سخنانی بر تلاش‌ها برای تامین امنیت جامعه مسلمان و سایر ادیان و عبادتگاه‌ها در این ایالت تاکید کرد.

به گفته شورای روابط آمریکایی-اسلامی، اگرچه انگیزه این تیراندازی مشخص نیست و تحقیقات درباره آن همچنان در دست بررسی است، اما درخواست‌ها برای کمک و گزارش‌های مربوط به حوادث جانبدارانه علیه جامعه مسلمان در سراسر ایالات متحده از زمان آغاز جنگ اسرائیل و حماس افزایش یافته است.

شورای روابط آمریکایی- اسلامی می‌گوید در فاصله هفتم اکتبر، آغاز تهاجم گروه افراطی حماس علیه اسرائیل تا چهارم نوامبر، ۱۲۸۳ مورد گزارش درباره رفتارهای خشونت‌آمیز یا جانبدارانه علیه جامعه مسلمان را ثبت کرده‌است.