بنابر گزارش‌ها، دونالد ترامپ در انتخابات آیووا به پیروزی قاطع رسیده است

رسانه‌های آمریکا از پیروزی قاطع دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور، در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان برای ریاست جمهوری در ایالت آیووا خبر می‌دهند.

رای‌گیری در این ایالت شامگاه دوشنبه به وقت محلی برگزار شد و گزارش پایانی شمارش آرا هنوز اعلام نشده است.

با این حال رسانه‌ها، از جمله خبرگزاری رویترز، بر اساس گزارش‌های غیررسمی خبر داده‌اند که دونالد ترامپ دست‌کم ۵۱ درصد آراء را به خود اختصاص داده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، آقای ترامپ در سخنرانی پس از اعلام نتایج غیررسمی، رویه‌ای متفاوت از ماه‌های اخیر در پیش گرفت و گفت: «ما می‌خواهیم گرد هم بیاییم؛ چه جمهوریخواه، چه دموکرات، چه لیبرال، چه محافظه‌کار».

با وجودی که نظرسنجی‌ها پیروزی دونالد ترامپ را قطعی می‌دانستند اما پیروزی قاطع او در نخستین ایالتی که انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در آن برگزار شد خیره‌کننده بود.

همچنین بر اساس گزارش‌ها، ران دسانتیس فرماندار فلوریدا با کسب ۲۱ درصد آرا در جایگاه دوم، و نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با کسب ۱۹ درصد آرا در رتبه سوم قرار گرفتند.

بر اساس نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، خانم هیلی در جایگاه دوم قرار داشت.

به نوشته آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ در حالی به پیروزی قاطع در ایالت آیووا دست یافت که با ۹۱ اتهام در چهار پرونده مختلف روبه‌ر‌و است و روز سه‌شنبه نیز باید در دادگاهی در نیویورک حاضر شود.

دور بعدی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا هشت روز دیگر در ایالت نیوهمپشایر برگزار می‌شود و این رای‌گیری طی ماه‌های آینده در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا ادامه خواهد یافت.

نامزد نهایی جمهوریخواهان در تابستان مشخص خواهد شد و او ۱۵ آبان سال آینده به رقابت با جو بایدن، نامزد فعلی دموکرات‌ها، خواهد پرداخت.