واکنش‌ها به یادداشت وال‌استریت جورنال؛ جو بایدن از نفرت‌ورزی علیه عرب‌ها انتقاد کرد

در ادامه واکنش‌ها به انتشار یادداشتی در روزنامه وال‌استریت جورنال، رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره مستقیم به این یادداشت، نسبت به نفرت‌ورزی علیه عرب‌های شهر دیربورن میشیگان هشدار داد.

آقای بایدن با بیان اینکه نکوهش یک گروه از مردم بر اساس حرف‌های عده کمی از آنها می‌تواند به اسلام‌هراسی و نفرت‌ورزی ضد عربی منجر شود، شامگاه یکشنبه ۱۵ بهمن در توییتی نوشت که چنین موضوعی «نباید برای ساکنان دیربورن یا هیچ شهر آمریکایی اتفاق بیفتد».

انتشار یادداشتی با تیتر «به دیربورن، پایتخت جهادی آمریکا، خوش آمدید» در صفحه «دیدگاه‌ها» در روزنامه وال‌استریت جورنال واکنش‌ها و انتقادهایی را در دو روز گذشته به دنبال داشته است.

نویسنده این یادداشت استیون استالینسکی، مدیر اجرایی موسسه تحقیقات رسانه خاورمیانه، بود و مدعی شده بود که ساکنان و مقام‌های سیاسی و مذهبی شهر دیربورن، در ایالت میشیگان، از افراط گرایی و از گروه افراطی حماس می‌کنند؛ گروهی که ایالات متحده آن را تروریستی می‌داند.

به گزارش رویترز، چند عضو کنگره، شورای روابط آمریکایی-اسلامی، و کمیته ضد تبعیض عرب-آمریکایی‌ها از جمله معترضان به این یادداشت بودند.

عبدالله حمود، شهردار دیربورن، نیز با انتقاد شدید از این یادداشت گفت به دلیل «افزایش نگران‌کننده لفاظی‌های تعصب‌آمیز و اسلام‌هراسانه آنلاین علیه شهر دیربورن»، حضور ماموران پلیس در عبادتگاه‌ها و سایر اماکن عمومی افزایش یافته است.

به گزارش رویترز، حدود ۵۴ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری دیربورن شهروندان عرب-آمریکایی هستند.

روزنامه وال‌استریت جورنال به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداده اما نویسنده این یادداشت گفته است همچنان از مطلب خود دفاع می‌کند.