زلنسکی می‌گوید در فکر جایگزینی چند مقام ارشد اوکراین است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، و والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور

به دنبال افزایش گمانه زنی‌ها درباره احتمال برکناری فرمانده ارتش اوکراین، رئیس جمهور این کشور گفت جایگزینی چند مقام ارشد را که تنها به ارتش هم منحصر نیست مد نظر دارد.

ولودیمیر زلنسکی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه ۱۵ بهمن از شبکه ایتالیایی «رای» پخش شد گفت: سامان‌دهی مجدد و جایگزینی تعدادی از مقام‌های ارشد ضروری است و موضوع نه فقط مربوط به یک نفر، «بلکه به جهت‌گیری رهبری کشور» مربوط می‌شود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین تاکید کرد که برای پیروزی در برابر تجاوز روسیه «همه باید در یک مسیر حرکت کنیم» و «منفی‌بافی‌ها و نگرش‌های وا دادن» را باید کنار گذاشته شوند.

آقای زلنسکی از فرد خاصی نام نبرد اما در دو ماه گذشته گزارش‌هایی درباره اختلاف او با والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، و احتمال برکناری این فرمانده نظامی مطرح شده است.

آقای زالوژنی ماه نوامبر در مصاحبه با یک رسانه غربی از «ورود جنگ به مرحله جدیدی از فرسایش» سخن گفت که انتقاد رئیس جمهور اوکراین را به دنبال داشت.

او همچنین هفته گذشته در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان از «برخی نهادهای اوکراین» انتقاد کرد که «مانع از دستیابی به اهداف کشور، از جمله تلاش برای ایجاد نیروی جنگی موثر در برابر برتری عددی روسیه» شده‌اند.