حکم شش ماه حبس دیگر برای منوچهر بختیاری «تایید شد»

منوچهر بختیاری ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد (عکس از آرشیو)

گزارش‌ها حاکی است که شعبه ششم دادگاه تجدیدنظر قزوین به ریاست حبیب‌الله امیری حکم شش ماه حبس دیگر منوچهر بختیاری، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزوین، را تایید کرد.

وب سایت حقوق بشری هرانا روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ، تصویری از حکم شعبه ششم تجدید نظر قزوین در پرونده تازه منوچهر بختیاری منتشر کرده است.

طبق این گزارش، اتهام منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، در این پرونده تازه «توهین به رهبری» عنوان شده‌است.

۱۹دی ماه ۱۴۰۲ ،شعبه اول دادگاه انقلاب کرج، منوچهر بختیاری، پدر دادخواه پویا بختیاری، از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، را به ۱۸ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، اتهامات این زندانی سیاسی «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور»، «تشکیل و اداره گروه در بستر فضای مجازی با هدف برهم زدن امنیت کشور»، «نشر اکاذیب»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» اعلام شده است.

منوچهر بختیاری ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی با ضرب‌وشتم در منزل شخصی خود در تهران بازداشت شد.

او سپس توسط دادگاه انقلاب به سه سال و شش ماه حبس، دو سال و شش ماه تبعید و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم و از بازداشتگاه یکی از نهاد‌های امنیتی به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد.آقای بختیاری در تیرماه ۱۴۰۱ به زندان مرکزی قزوین منتقل شد.