اسرائیل به مذاکرات آتش‌بس در «پاریس می‌پیوندد»

بمباران خان یونس توسط اسرائیل در روز پنجشنبه

رسانه‌های اسرائیلی روز پنجشنبه اعلام کردند که اسرائیل روز جمعه مذاکره‌کنندگانی را برای مذاکرات آتش‌بس به پاریس می‌فرستد.

کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز پنجشنبه گزارش داد که کابینه جنگ با اعزام مذاکره کنندگان به رهبری رئیس سرویس اطلاعاتی موساد به پاریس برای گفت‌وگو در مورد توافق احتمالی برای آزادی بیش از ۱۰۰ گروگانی که گمان می‌رود هنوز در بازداشت گروه افراطی حماس گمان هستند، موافقت کرده‌است.

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه افراطی حماس، در حالی در هفته جاری در مصر بسر می‌برد که بنظر می‌رسد مذاکرات بر سر آتش‌بس همچنان ادامه دارد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل پیشتر در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه دولت اسرائیل به مذاکره کنندگان این کشور اختیارات بیشتری برای مذاکره داده است گفته بود کشورش برای ادامه عملیات زمینی گسترده آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش اسرائیل بامداد پنجشنبه هفت بار به رفح در جنوب نوار غزه حمله کرد که در جریان یکی از این حملات یک مسجد بزرگ با خاک یکسان و بخش وسیعی از اطراف آن تخریب شد.

براساس ویدئوهای منتشر شده، مسجد الفاروق تخت زمین شده و گنبدهای سیمانی آن فرو ریخته و ساختمان‌های مجاور ویران شده‌اند.

حماس که هنوز هم گمان می رود بیش از ۱۰۰ گروگان را در اختیار دارد، می‌گوید که آنها را آزاد نخواهد کرد مگر اینکه اسرائیل با پایان دادن به جنگ و عقب نشینی موافقت کند. اسرائیل می گوید تا زمانی که حماس ریشه کن نشود از غزه خارج نمی‌شود.

مقام‌های بهداشتی فلسطینی می‌گویند حملات ارتش اسرائیل به جنوب و مرکز غزه دست‌کم ۴۸ کشته برجا گذاشت که نیمی از آن‌ها زن و کودک هستند.