الکسی ناوالنی در مسکو به خاک سپرده می‌شود

الکسی ناوالنی در ۴۷ سالگی جان سپرد

دوستان و اطرافیان الکسی ناوالنی، مخالف سرسخت ولادیمیر پوتین، که در زندان جان سپرد، اعلام کردند که پیکر او روز جمعه، ۱۱ اسفند، در مسکو به خاک سپرده می‌شود.

مراسم یادبود و خاکسپاری ناوالنی کمتر از یک هفته پس از آن برگزار می‌شود که سخنگوی او روز پنجم اسفند اعلام کرد پیکر او به مادرش تحویل داده شده است.

خبر مرگ الکسی ناوالنی، حقوقدان، سیاستمدار و منتقد سرشناس پوتین، در ۴۷ سالگی روز ۲۷ بهمن به‌ طور رسمی توسط مسئولان زندانی در سیبری در نزدیکی قطب شمال اعلام شد.

هنوز دلیل مرگ او در این سن به طور دقیق مشخص نیست، اما یولیا ناوالنایا، همسر آقای ناوالنی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، را مسئول مستقیم مرگ او معرفی کرده است.

بیشتر در این باره: پیکر الکسی ناوالنی به مادرش تحویل داده شد

خانم ناوالنایا روز چهارشنبه پس از اعلام خبر مراسم تشییع این مخالف حکومت با انتقاد دوباره از پوتین گفت: «نمی‌دانم مراسم در آرامش برگزار خواهد شد یا پلیس افرادی را که برای وداع می‌آیند دستگیر خواهد کرد.»

دوستان ناوالنی روز چهارشنبه خبر دادند که یافتن کلیسایی برای برگزاری مراسم یادبود در مسکو کار آسانی نبوده و بیشتر کلیساها از انجام این کار سر باز زده‌اند.

کلیسایی در ماری‌اینو در جنوب مسکو، پایتخت روسیه، پذیرفته است این مراسم را برگزار کند.

مادر الکسی ناوالنی با وجود فشارهای حکومتی پیشتر اصرار کرده بود که مراسم تدفین فرزندش به شکل «عمومی» برگزار شود تا حامیانش بتوانند با او وداع کنند.