رسانه‌های دولتی سوریه از حمله اسرائیل به حومه دمشق خبر دادند

تصویری از حملات منتسب به اسرائیل به دمشق (عکس از آرشیو)

خبرگزاری دولتی سوریه شامگاه چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی این کشور از حمله اسرائیل به دمشق و شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه «سیده زینب» در پایتخت خبر داد.

یک منبع نظامی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه، سانا ، شامگاه چهارشنبه ۹ اسفند ماه گفت :‌« حدود ساعت۲۱:۳۵عصر امروز، نیروهای اسرائیلی از سمت بلندی‌های جولان، تعدادی از نقاط حومه دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.»

‌به گفته این منبع نظامی« پدافند هوایی سوریه»، این موشک‌ها را هدف قرار داده و آنها را ساقط کردند .

در همین حال، دیده‌بان حقوق بشر سوریه، یک گروه مخالف حکومت بشار اسد مستقر در لندن، نیز می‌گوید، در حملات شامگاه چهارشنبه مواضع نیروهای ایران و حزب‌الله لبنان در منطقه «سیده زینب» و «بساتین ببیلا» در حومه دمشق مورد حمله قرار گرفت.

رسانه‌های دولتی سوریه با تایید این گزارش، از جزئیات فعال‌سازی سیستم‌های دفاع هوایی سوریه برای مقابله با این حمله خبر دادند .

طبق این گزارش‌ها، وزارت دفاع سوریه در عین حال تاکید کرد که این حمله خسارت مادی به همراه داشته است.

دولت سوریه بارها حملات هوایی اسرائیل به خاک خود را محکوم کرده و آنها را به عنوان اقدامات تجاوزکارانه و نقض حاکمیت خود توصیف کرده است. اسرائیل بدون اظهار نظر درباره چنین حملاتی، این حملات را به عنوان اقدامات لازم برای مقابله با تهدیدات ناشی از حضور ایران و نیروهای نیابتی آن در سوریه توجیه کرده است.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در غزه از ۱۵ مهرماه، اسرائیل در چارچوب مقابله با تدارکات گروه‌های متحد تهران در منطقه، حمله به اهداف وابسته به شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران در سوریه را افزایش داده و به پدافند هوایی ارتش سوریه و برخی از نیروهای حکومتی سوریه نیز حمله کرده است.