برف و کولاک شدید در کالیفرنیا و نوادا

ایستگاه اتوبوس، منطقه دریاچه‌های ماموت در شرق سیرا نوادا، کالیفرنیا. شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲

با ادامه کولاک زمستانی در ایالت‌های نوادا و کالیفرنیا در غرب آمریکا، در هشداری کم‌سابقه پیش‌بینی شده که ریزش برف سنگین در ادامه این هفته شرایط «تهدیدکننده زندگی» در این مناطق را در پی داشته باشد.

این هشدار به‌ویژه برای حوزه دریاچه تاهو که برای دومین سال پیاپی شاهد بارندگی برف و وزش بادهای شدید است، داده شده است.

سرعت باد ۷۰ مایل در ساعت در جنوب نوادا و بیش از ۱۰۰ مایل در ساعت در ارتفاعات کالیفرنیا ارزیابی شده است.

ریزش برف از پنج‌شنبه گذشته در این مناطق آغاز شد و در بلندی‌ها به چند متر نیز رسید. احتمال داده شده ارتفاع برف در اطراف دریاچه تاهو به سه متر یا بیشتر نیز برسد.

همزمان مناطق کم‌مرتفع‌تر شاهد بارندگی شدید بوده‌اند.

مقامات محلی نسبت به اختلالات محسوس در زندگی روزمره در ارتفاعات سیرا نوادا و احتمال سقوط بهمن در این منطقه هشدار داده و از مردم خواستند در هر جایی که هستند بمانند.

ساکنان بخش‌هایی از کالیفرنیا، نوادا، آریزونا، یوتا و تا غرب کلرادو نیز نسبت به عواقب وزش بادهای شدید، خطر سقوط درختان و اختلال در جریان برق هشدار گرفته بودند. شرایط رانندگی در این مناطق «بسیار خطرناک تا غیرممکن» توصیف شده است.

به گزارش شبکه سی‌بی‌اس، با وجود هشدارها، ده‌ها هزار خانه در دو ایالت نوادا و کالیفرنیا بدون برق مانده‌اند.

به دلیل برف سنگین و کاهش دید، جاده‌ها و آزادراه شماره ۸۰ میان شرق و غرب کالیفرنیا مسدود شده و پیست‌های اسکی ایالت تعطیل شدند.

گشت بزرگراهی در مرز کالیفرنیا و نوادا احتمال داده کنترل خودروها از دست رفته و کمک‌رسانی به رانندگان گرفتار مدت زیادی طول بکشد.

پارک ملی طبیعی یوسمیتی نیز که از جمعه تعطیل شده، کماکان به روی گردشگران بسته است.

دفتر خدمات هواشناسی ملی در ساکرامنتو، مرکز ایالت کالیفرنیا، پیش‌بینی کرده که موج دوم این کولاک هرچند در ادامه هفته ضعیف‌تر خواهد شد اما از دوشنبه تا چهارشنبه یک تا دو متر دیگر برف ببارد.

کالیفرنیا با هوای معروف به «همیشه‌بهار» و نوادا و آریزونا با هوایی که در اکثر ایام سال گرم و خشک است، کمتر شاهد برف و کولاک‌های سهمگین بوده‌اند.

با این حال، در نتیجه تغییرات عمده آب و هوایی در سال‌های اخیر، هوای این ایالات در غرب آمریکا نیز دستخوش تغییرات محسوس شده است.