استقلال و پرسپولیس به دو بانک غیردولتی واگذار می‌شوند

سخنگوی دولت ابراهیم رئیسی می‌گوید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دوبانک غیردولتی واگذار می‌شوند.

علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه ۲۳ اسفندماه در حاشیه جلسه هیات دولت با تاکید بر منتفی‌شدن واگذاری پرسپولیس به صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد٬ این دو باشگاه ورزشی به دو بانک غیر دولتی واگذار می‌شوند.

آقای جهرمی با اشاره به درخواست دو بانک غیردولتی برای خریداری این دو باشگاه گفت: «وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی، مذاکراتی را با اعضای هیات مدیره این بانک‌ها خواهند داشت تا طی چند روز آینده این واگذاری صورت بگیرد. »‌

کیومرث هاشمی وزیر ورزش نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به اینکه دولت نتوانست از این دو باشگاه حمایت مالی کند گفت: «باشگاه‌داری جزو وظایف دولت نیست .»

آقای هاشمی با این حال گفت که دولت روز چهارشنبه ۲۳ اسفند مجوز را صادر کرد که «هیأت واگذاری زمینه‌های واگذاری این دو باشگاه به بانک‌های غیردولتی را فراهم کند.»

وزیر ورزش به نام این دو بانک خصوصی و نحوه واگذاری اشاره‌ای نکرده‌است.

پیشتر دولت از تصمیم خود برای واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی خبر داده بود .

به گفته جمشید محرابی ، مدیرکل نظارت بر امور شرکت‌های سازمان تامین اجتماعی این پیشنهاد از سوی دولت برای پرداخت بخشی از بدهی‌هایش به این سازمان صورت گرفته بود.

موضوع واگذاری این دو باشگاه پس از آن مطرح شد که کنفدراسیون فوتبال آسیا مالکیت دولتی و مشترک دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به عنوان یکی از موانع و مشکلات این دو باشگاه برای دریافت مجوزبرای فعالیت در باشگاه‌های آسیا عنوان کرد و گفت دو باشگاه با یک منبع در آمد مشترک نمی‌توانند در لیگ فوتبال آسیا شرکت کنند .