گروگان‌گیری در یک کلوب شبانه‌ در هلند با دستگیری یک نفر به پایان رسید

تصویری از حضور نیروهای امنیتی در محل گروگانگیری

ساعتی پس از آن که پلیس هلند از آزادی سه تن از دست یک گروگانگیر در یک کلوب شبانه خبر داد، گروگان‌گیری در مرکز شهر «ِاِدِه» با آزادی یک نفر دیگر و دستگیری یک نفر به پایان رسید.

پلیس هلند روز شنبه، ۱۱ فروردین، با انتشار پیامی در شبکه ایکس، توییتر سابق، اعلام کرده بود که چندین نفر در ساختمانی در مرکز اِده به گروگان گرفته شده‌اند.

در این بیانیه آمده بود که علاوه بر تخلیه ده‌ها ساختمان‌ اطراف محل گروگانگیری، خیابان‌های مرکز شهر نیز مسدود شده است.

این بیانیه به شمار گروگان‌ها اشاره نمی‌کرد، اما رسانه‌های محلی نوشته بودند که چهار یا پنج نفر بامداد روز شنبه در یک کلوب شبانه پرطرفدار به نام کافه پِتیکُت گروگان گرفته شده‌اند.

سپس بعدازظهر روز شنبه خبر رسید که پس از آزاد شدن چهار نفر، یک نفر که آنها را گروگان گرفته و «با چاقو تهدید کرده بود» بازداشت شده است.

خبرگزاری‌ها همچون آسوشیتدپرس نیز در شبکه‌های اجتماعی ویدئویی منتشر کرده‌اند که مردی را که دست‌هایش را بالا برده در محاصره نیروهای پلیس نشان می‌دهد.

پیشتر روزنامه «دِ تلگراف» هلند به نقل از چندین منبع که نامی از آنها نبرد نوشته بود که عامل گرگان‌گیری «مردی مسلح است که مواد منفجره همراه دارد».

هنوز مشخص نیست انگیزه گروگان‌گیری چه بوده، اما به گفته پلیس هلند به نظر نمی‌رسد این حادثه با انگیزه تروریستی رخ داده باشد.

از هویت گروگانگیر هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما به نوشته روزنامه گاردین به نقل از مقامات هلندی او برای پلیس شناخته شده بوده است.

شهر اِده با جمعیتی ۱۲۰ هزار نفری در ۷۵ کیلومتری آمستردام، پایتخت هلند، واقع است.