یک مقام صنفی صنعت گردشگری از کاهش مسافران نوروزی امسال خبر داد

بازدید گردشگران از تخت‌جمشید در شیراز

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با انتقاد از وضعیت حمل ‌و نقل ریلی و هوایی کشور، از ریزش شمار مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته خبر داد.

حرمت‌الله رفیعی، روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه در گفت‌وگو با وب‌سایت انتخاب با اشاره به انتشار اخبار ضد و نقیض توسط رسانه‌ها، گفت در حالی که ۱۴۰۲ برای گردشگری نوروز خوبی نبود، امسال نسبت به سال گذشته نیز تعداد مسافران کمتر شده است.

آقای رفیعی در عین حال گفت که وجود نابسامانی در حمل و نقل ریلی و هوایی نشان می‌دهد هیچکدام نتوانستند خوب عمل کنند و در ادامه از «ضعف ناوگان» حمل‌ونقل ایران انتقاد کرد.

او در حالی به این ضعف اشاره کرده است که بسیاری از سفرهای نوروزی با خودروهای شخصی انجام می‌شود و بنا بر اعلام رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور از روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا نهم فروردین ۱۴۰۳، در تصادفات جاده‌ای ایران ۵۸۵ نفر کشته و بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر مجروح شده‌اند.

همچنین رئیس پلیس راه کشور روز ۱۲ فروردین اعلام کرد که ۸۳ درصد تصادف‌های منجر به مرگ در سفرهای نوروزی امسال مربوط به خودروهای داخلی بوده است.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران همچنین با اشاره به راه‌اندازی «ستاد سفر» گفت که این ستاد آمارهای نادرست به مردم و رئیس جمهور می‌دهد.

اشاره او به «ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر» است که در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تشکیل شده و وزیر کشور نیز در آن عضویت دارد و ابراهیم رئیسی روز چهارم فروردین در جلسه آن شرکت کرد.

آقای رفیعی اعلام کرد این ستاد در سفرهای مشهد و شیراز هم «دخالت» کرد و حضور مدیران منصوب استانداری‌ها باعث شده مدیران وزارت گردشگری به «حاشیه» رانده شوند.