کاخ سفید می‌گوید اسرائیل نگرانی‌ها در مورد تهاجم رفح را در نظر خواهد گرفت

جیک سالیوان

کاخ سفید روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه اعلام کرد که اسرائیل نگرانی‌های واشینگتن را در مورد تهاجم تمام عیار به رفح، در نظر خواهد گرفت.

کاخ سفید پس از نشست گروه مشورتی استراتژیک آمریکا و اسرائیل گفت که هر دو کشور بر سر «هدف مشترک برای شکست حماس در رفح» توافق کردند.

این نشست مشورتی با حضور جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، «ران درمر» وزیر أمور استراتژیک اسرائیل و «تزاچی هانگبی» مشاور امنیت ملی این کشور برگزار شد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که این نشست در قالب یک گروه کوچک برای بحث در مورد حمله ایران ، تلاش‌های جمعی برای تقویت بیشتر اسرائیل و همچنین همکاری با ائتلاف گسترده‌ای از شرکای نظامی آغاز شد.

جیک سالیوان همچنین طرف اسرائیلی را در مورد تحریم های جدید علیه ایران که روز پنجشنبه به تصویب کاخ سفید رسید، مطلع کرد.

در این نشست شرکت‌کنندگان آمریکایی نسبت به اقدامات مختلف از سوی اسرائيل در رفح ابراز نگرانی کردند و شرکت‌کنندگان اسرائیلی موافقت کردند که نگرانی‌های طرف آمریکایی را در حمله به رفح در نظر بگیرند.

پیشتر مقامات اسرائیل در نشستی مجازی با مقامات ایالات متحده موافقت کرده بودند که نسبت به رفع نگرانی‌های واشینگتن در مورد حمله برنامه‌ریزی شده به رفح تلاش کنند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، بارها از اسرائیل خواسته است که برای جلوگیری از تلفات بیشتر غیرنظامیان فلسطینی در غزه، حملهٔ گسترده‌ای به رفح انجام ندهد.