احضار دوباره حسینی در پی جریمه ۳۰۰ میلیونی به دلیل یک «اظهار نظر در مصاحبه»

حسین حسینی، کاپیتان تیم استقلال

فدراسیون فوتبال ایران روز یک‌شنبه، دوم اردیبهشت، اعلام کرد که حسین حسینی، دروازه‌بان تیم استقلال، «جهت ادای پاره‌ای از توضیحات» باید در کمیته انضباطی حضور یابد.

در بازی استقلال با آلومینیوم اراک در روز ۲۴ فروردین گذشته، یکی از زنان جوان هوادار استقلال وارد زمین شد و برای رهایی از ماموران، کاپیتان استقلال را در آغوش گرفت، اتفاقی که منجر به مشاجره بین نیرو‌های یگان ویژه با حسینی شد.

در پی این اتفاق، کمیته انضباطی حسین حسینی را به یک جلسه محرومیت تعلیقی و ۳۰۰ میلیون تومان جریمه محکوم کرد.

در واکنش به صدور این حکم مجازات، کاپیتان استقلال با طعنه به رای کمیته انضباطی گفت: «جریمه را می‌پردازم، فدای سر آن خانم.»

حال خبرگزاری رسمی ایرنا با اشاره به دعوت مجدد حسینی به کمیته انضباطی نوشته است: «احتمال دارد محرومیت تعلیقی حسینی بابت اظهارات اخیرش اجرایی شود.»

برنا، خبرگزاری وزارت ورزش، نیز روز یک‌شنبه نوشت:‌ «به نظر می‌رسد دلیل دعوت دوباره این بازیکن، مصاحبه آخر او باشد.»

حکم کمیته انضباطی مغایر با مقررات بود، چرا که حسینی هیچ یک از قوانین را نقض نکرده است. تشدید این محرومیت نیز برخلاف مقررات فیفاست.

حضور زنان در ورزشگاه‌ها در ایران برای تماشای مسابقات فوتبال از حواشی مهم این رشته ورزشی در سال‌های گذشته بوده است.

فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، از پنج سال پیش از ایران خواسته است که اجازه ورود زنان به ورزشگاه‌ها را صادر کند، ولی فدراسیون فوتبال و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی به بهانه نداشتن «زیرساخت‌های لازم» تاکنون از اجرای این دستور طفره رفته‌اند.

به همین دلیل حضور زنان در مسابقات فوتبال هم‌اکنون محدود و موردی رخ می‌دهد. جیمی‌جامپ تماشاگران زن در مسابقات فوتبال ایران کم‌سابقه است.