دو دیدار رفت‌وبرگشت پرسپولیس-سپاهان در فصل آینده فقط با حضور زنان برگزار می‌شود

زنان هوادار پرسپولیس (عکس از شرق)

به دنبال «توهین جنسیتی» یکی از هواداران تیم سپاهان به زنان هوادار تیم پرسپولیس، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت اعلام کرد بازی‌های رفت‌وبرگشت این دو تیم در فصل آینده تنها با حضور زنان هوادار برگزار خواهد شد.

خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایران صدور این حکم از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را اقدامی «بی‌سابقه» خوانده‌اند.

در حکم حکم کمیته انضباطی آمده است: «هر یک از دو باشگاه به پرداخت مبلغ ۲میلیارد ريال جریمه نقدی و برگزاری مسابقات رفت و برگشت دو تیم در فصل آتی لیگ برتر با حضور صرفاً بانوان به عنوان تماشاگر در ورزشگاه‌های خانگی و نیز الزام به عذرخواهی در رسانه رسمی باشگاهی خود از جامعه هواداری فوتبال» حداکثر ظرف مهلت یک هفته پس از تاریخ قطعیت این حکم محکوم شدند.

طبق این حکم٬ دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان می‌توانند برای تجدیدنظرخواهی به «کمیته استیناف» شکایت کنند.

اظهارات یک هوادار سپاهان با پیشانی‌بند «یا زهرا» و توهین‌های جنسی او به زنان طرفدار پرسپولیس طی روزهای اخیر واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته است.

فرد یاد شده در جریان بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر که با تساوی ۰-۰ به پایان رسید، در نزدیک‌ترین نقطه به زمین ایستاده و با خبرنگاران داخل زمین صحبت کرد. اما تیم پرسپولیس با اعتراض به اظهارات جنسیتی او، به کمیته انضباطی شکایت کرد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پیشتر این هوادار را ۱۰ سال از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرد.

در حالی کمیته انضباطی این رای را صادر کرده است که شورای تامین استان مازندران روز دوشنبه مانع حضور زنان برای تماشای بازی دو تیم پرسپولیس و نساجی مازندران در «ورزشگاه وطنی» شد.