بوسیدن بدون اجازه فوتبالیست زن؛ رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا محاکمه می‌شود

لوئیس روبیالس پس از قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در مراسم توزیع مدال‌ها، جنیفر هرموسو، مهاجم تیم اسپانیا، را درآغوش گرفت و لب‌های او را بوسید

دادگاه عالی اسپانیا اعلام جرم علیه لوئیس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا، به اتهام بوسیدن بدون اجازه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان را تائید و اعلام کرد که او به زودی محاکمه خواهد شد.

آقای روبیالس علاوه بر «آزار جنسی» به دلیل اقداماتش پس از بوسیدن جنیفر هرموسو به تلاش برای ارعاب این بازیکن تیم ملی زنان اسپانیا متهم شده است.

هر یک از این اتهامات در صورت اثبات، به ترتیب یک سال و ۱۸ ماه مجازات حبس دارند.

دادگاه عالی اسپانیا روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت افزود که در این پرونده خورخه ویلدا، سرمربی سابق تیم ملی زنان، آلبرت لوکه، مدیر ورزشی فعلی تیم و روبن ریورا، مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال اسپانیا، نیز به دلیل همدستی و یا حمایت از اقدامات غیرقانونی لوئیس روبیالس محاکمه خواهند شد.

این سه نفر متهم شده‌اند که پس از بوسه بدون اجازه، جنیفر هرموسو را تحت فشار قرار دادند که وانمود کند این بوسه با رضایت طرفین بوده است.

بیشتر در این باره: تقاضای دو سال و نیم حبس برای رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا به دلیل بوسه ناخواسته

لوئیس روبیالس، پس از قهرمانی تیم ملی زنان اسپانیا در فینال جام جهانی در ماه اوت گذشته در مراسم توزیع مدال‌های قهرمانی جنیفر هرموسو، مهاجم تیم اسپانیا، را درآغوش گرفت و لب‌های او را بوسید.

این ماجرا به سرعت خبرساز شد و روی اولین قهرمانی تیم زنان اسپانیا در جام جهانی سایه انداخت و همزمان بحث‌های عمومی گسترده‌ای در مورد رفتار جنسیت‌زده در جامعه اسپانیا به راه انداخت.

جنیفر هرموسو و سایر بازیکنان تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا می‌گویند این بوسه بدون اجازه و عملی تحقیرآمیز بوده ولی آقای روبیالس مدعی است که با رضایت دو طرف بوده و ارتکاب هر گونه خلافی را تکذیب کرده است.

دادگاه تا زمان شروع محاکمه برای آقای روبیالس به خاطر اتهام تعرض جنسی یک وثیقه ۶۵ هزار یورویی و برای اتهام مربوط به تلاش برای ارعاب شاکی برای او و سه متهم دیگر روی هم رفته یک وثیقه ۶۵ هزار یورویی دیگر تعیین کرده است.

به دلیل این که اتهامات وارد شده به این چهار نفر مربوط به اتفاقاتی است که در خارج از اسپانیا روی داده است، این دادرسی در حوزه اختیارات دادگاه عالی اسپانیا است.