دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز سرشناس، به آزار جنسی دست‌کم ۱۶ زن متهم شد

دیوید کاپرفیلد در کنار همسرش در سال ۲۰۱۶

روزنامه گاردین در گزارشی اختصاصی افشا کرد که دست‌کم ۱۶ زن دیوید کاپرفیلد، شعبده‌باز دارای شهرت بین‌المللی، را به آزار و اذیت جنسی متهم کرده‌اند.

در این گزارش که روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت، منتشر شد سه نفر از زنان کاپرفیلد را متهم کرده‌اند که او پیش از همخوابگی به آنها دارو یا مواد مخدر خورانده است.

تعدادی از این زنان نیز با اسم مستعار یا اسم خود شهادت داده‌اند که زیر سن قانونی قربانی آزار جنسی شده‌اند.

دیوید کاپرفیلد، ۶۷ ساله، که چندین دهه است فعالیت دارد و یکی از مشهورترین شعبده‌بازان جهان به شمار می‌رود، از طریق وکلای خود تمام این اتهامات را رد کرده است.

گزارش گاردین بر اساس گفتگو با بیش از صد نفر و بررسی مدارک و گزارش‌های پلیس و دادگاه متعلق به دوره‌ای دست‌کم ۳۰ ساله نوشته شده است.

بعضی از زنانی که در گزارش به نام‌شان اشاره شده گفته‌اند که پس از آغاز جنبش «من هم» و افشای موارد متعدد آزار و اذیت جنسی توسط عده‌ای از مردان مشهور در سال ۲۰۱۸، این توانایی را پیدا کرده‌اند که درباره تجربه خود با کاپرفیلد حرف بزنند.

در مقابل وکلای دیوید کاپرفیلد در پاسخ کتبی خود به روزنامه گاردین او را یکی از پیشگامان و مبلغان جنبش «من هم» نامیده‌اند.

در سال ۲۰۱۸ هم زنی دیگر این شعبده‌باز را متهم کرده بود که در سال ۱۹۸۸ که تنها ۱۷ سال داشته به دست کاپرفیلد بیهوش شده و مورد آزار قرار گرفته است.

دیوید کاپرفیلد در دهه ۱۹۸۰ در سراسر جهان از طریق شعبده‌های اعجاب‌آمیز خود مثل غیب کردن مجسمه آزادی به شهرت رسید و پس از آن سال‌هاست که در لاس وگاس در ایالات متحده سالانه دست‌کم ۵۰۰ برنامه اجرا می‌کند.

نام او بارها در فهرست ثروتمندترین مردان جهان آمده است.