خانواده شنبه‌زاده: حسین در تهران در «بازداشت موقت» است

حسین شنبه‌زاده

خانواده‌ حسین شنبه‌زاده، فعال شبکه اجتماعی، مترجم و ویراستار، شنبه ۱۹ خرداد دربیانیه تازه‌ای از تماس تلفنی حسین با مادرش خبر داد و اعلام کرد او در تهران در «بازداشت موقت» است.

در بیانیه تازه خانواده‌ حسین شنبه‌زاده آمده است: «ساعتی پیش مادر توانست با پسرش صحبت کند. در خلال مکالمه ی شوق آمیز مادر و پسر متوجه شدیم که حسین شنبه‌زاده در حال حاضر در مرحله تحقیقات در تهران تحت بازداشت موقت است.»

خبر بازداشت حسین شنبه‌زاده در اردبیل روز ۱۵ خرداد پس از تماس تلفنی او از زندان با خانواده‌اش رسانه‌ای شد.

خانواده‌ حسین شنبه‌زاده در بیانیه تازه خود اضافه کرده است که به نظر می‌رسد بنا بر «قوانین او در این مرحله امکان برخورداری از وکیل را ندارد.»

این بیانیه تصریح کرده است: « حسین گفت که سلامتي جسمي او نباید محل نگرانی ما باشد. او همچنین از ما خواست تا به تبلیغات سوء» وقعي ننهیم.»

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل روز جمعه حسین شنبه‌زاده را به «ارتباط با افسران رده بالای موساد»، «اهانت به مقدسات» و «تلاش برای خروج از کشور» متهم کرد.

این مقام قضایی اردبیل هیچ شواهد و مدرکی در خصوص این اتهامات ارائه نکرده است.

این در حالی است که خانواده خانواده‌ شنبه‌زاده هم در بیانیه‌ای اتهامات مطرح شده از سوی دادستان اردبیل علیه حسین شنبه‌زاده را بی‌اساس دانسته است.

دادستانی اردبیل همچنین این مترجم و ویراستار را متهم کرده که «قصد داشت از طریق عبور از اردبیل، بستان‌آباد و در نهایت رفتن به ارومیه از کشور خارج شود».

حسین شنبه‌زاده به دلیل انتقادهایش از حکومت جمهوری اسلامی در فضای مجازی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود و بازداشتش واکنش گسترده‌ای در این شبکه‌ها داشته است.

آقای شنبه‌زاده در سال ۱۳۹۸ نیز به‌دلیل فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و اتهام «توهین به مقدسات و رهبر جمهوری اسلامی»، محاکمه و به حبس محکوم شده بود.