پایان گروگان‌گیری در زندان روسیه با کشته شدن «اعضای داعش»

نیروهای ویژه و پلیس روسیه در نزدیکی بازداشت‌گاه روستوف

نیروهای امنیتی روسیه چندین متهم به «جنایات تروریستی» را که در بازداشت‌گاهی در جنوب کشور دو نگهبان زندان را گروگان گرفته بودند، با شلیک گلوله کشتند.

شبکه تلویزیونی «روسیه امروز» روز یکشنبه ۲۷ خرداد گزارش داد که افراد گروگان‌گیر متهم به ارتباط با گروه‌ تروریستی اسلام‌گرای داعش بودند.

خبرنگارانی که به محل بازداشت‌گاه روستوف در جنوب روسیه اعزام شده بودند نیز گزارش داده‌اند که چندین صدای شلیک گلوله شنیده شد و سپس آمبولانس‌ها وارد محوطه بازداشت‌گاه شدند.

عملیات آزادسازی گروگان‌ها تنها سه دقیقه طول کشیده است.

سرویس زندان‌بانی فدرال روسیه گفته است که نگهبانانی که گروگان گرفته شده بودند، سالم هستند.

پیشتر خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده بود که شش نفر با چاقو، باتوم و تبر در بازداشتگاه شماره یک زندان روستوف دو نگهبان را گروگان گرفته‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد دست‌کم دو نفر از افراد گروگان‌گیر با سربندهایی با پرچم داعش در محوطه بازداشت‌گاه روستوف هستند.

شبکه روسیه امروز می‌گوید سه نفر از بازداشتی‌های گروگان‌گیر پیشتر در ارتباط با توطئه برای منفجر کردن یک دادگاه در روسیه، به جرائم تروریستی متهم شده بودند.

رسانه‌های روسیه می‌گویند این افراد پیش از محاکمه و انتقال به زندان، در بازداشتگاه روستوف نگهداری می‌شدند.

دقیقا مشخص نیست چطور این بازداشتی‌ها مسلح به چاقو شده‌ و حتی پرچم داعش را به داخل بازداشتگاه برده‌اند.

گروه داعش طی سال‌های گذشته چندین حمله در خاک روسیه انجام داده که خونین‌ترین آنها حمله فروردین‌ماه امسال امسال بود که ۱۴۵ کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.

در این حادثه چهار مهاجم مسلح به یک سالن کنسرت در شهر کراسنوگورسک در غرب مسکو، پایتخت روسیه، حمله کردند.

دولت روسیه اعلام کرد که ۱۱ نفر را در ارتباط با این حمله بازداشت کرده است.

مسکو در جریان جنگ داخلی سوریه و در حمایت از دولت بشار اسد و برای حفظ حکومت او وارد نبرد با داعش شد، و هنوز در سوریه حضوری فعال دارد.