مراسم گشایش المپیک پاریس به‌روایت عکس‌ها

سلين ديون، خواننده مشهور کانادایی و متولد ایالت فرانسوی‌زبان کبک کانادا، اجرای خود را پس از افروخته شدن مشعل المپیک بر روی برج ایفل انجام داد.  

پرچم المپیک همزمان با نورپردازی جذاب برج ایفل، بر کنار این سازهٔ تاریخی و رود سن افراشته شد. 

در این مراسم کاروان‌های ورزشی بر خلاف دوره‌های گذشته رژه نرفتند و به جای آن با قایق در مسیری شش کیلومتری از روی رود سن گذشتند. 

ورزشکاران فرانسوی به عنوان تیم میزبان آخرین کاروانی بودند که از روی رود سن عبور کردند.  

شوالیه‌ای سوار بر اسب فلزی پرچم المپیک را از میانهٔ رود سن و در میان نورپردازی به سمت برج ایفل برد.

‌پرچم المپیک پس از گذر از رود سن، توسط شوالیه‌ای سوار بر اسب سفید در زیر برج ایفل و در میان پرچم‌های کشورهای شرکت‌کننده در این دورهٔ مسابقات حمل شد.   

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، در این مراسم با سخنرانی خود این دوره مسابقات را افتتاح کرد.. 

تیم بزرگ برگزاری این مراسم و جمعیت زیاد حاضرین مجبور شدند این مراسم را در زیر بارش شدید باران دنبال کنند اما این مسئله خللی در برگزاری مراسم ایجاد نکرد.

زین‌الدین زیدان، کاپیتان سابق تیم ملی فرانسه، و رافائل نادال، بازیکن پرآوازهٔ تنیس جهان، در حال حمل مشعل المپیک در زیر برج ایفل. 

بالن حاوی مشعل المپیک در باغ تویلری، یکی از کاخ‌های سلطنتی فرانسه، که در راستای موزهٔ لوور، خیابان شانزلیزه و میدان کنکورد قرار دارد.   

پاریس، پایتخت فرانسه، روز جمعه پنجم مردادماه اولین بازی‌های المپیک تابستانی خود را در یک قرن اخیر با مراسم افتتاحیه‌‌ای که همراه با بارش شدید باران بود، در کنار رود سن آغاز کرد.