دومین جلسه دادگاه هشت تن از معترضان در دادگاه انقلاب تهران برگزار شد

از راست احسان روازژیان، امین سخنور، امیر شاه‌ولایتی و نسیم غلامی سیمیاری؛ چهار تن از هشت معترضی که محاکمه آنها در این پرونده مشترک ادامه دارد

منابع حقوق بشری گزارش داده‌اند که دومین جلسه دادگاه هشت تن از معترضان متهم در یک پرونده مشترک روز شنبه ۶ مرداد در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری برگزار شد

به گزارش هرانا، در دادگاه روز شنبه حمیدرضا سهل‌آبادی که در اعتراض به احضار مجدد خود به دادگاه اقدام به خودکشی کرده و در بیمارستان بستری است حضور نداشت.

هفت نفر دیگر شامل نسیم غلامی سیمیاری، احسان روازژیان، امین سخنور، امیر شاه‌ولایتی، علی هراتی مختاری، حسین محمدحسینی، و حسین اردستانی هستند.

بنابر گزارش‌ها، حمیدرضا سهل‌آبادی و نسیم غلامی سیمیاری با اتهام بغی و «عضویت در گروه باغی» مواجه هستند.

بر اساس «قانون مجازات اسلامی»، بغی به معنای قیام مسلحانه علیه حکومت جمهوری اسلامی است و مجازات آن می‌تواند اعدام باشد.

برای شش معترض دیگر این پرونده اتهاماتی از قبیل «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور»، «اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی»، «تخریب اموال عمومی» و «تبلیغ علیه نظام» عنوان شده است.

نخستین جلسه دادگاه این معترضان دهم تیرماه برگزار شده بود.

این هشت معترض در فاصله اردیبهشت تا مرداد ۱۴۰۲ در پرونده‌ای مشترک بازداشت شدند.

چند تن از این شهروندان با قرار وثیقه آزاد هستند اما نسیم غلامی سیمیاری، امین سخنور، و احسان روازژیان بیش از یک سال است که در زندان اوین محبوس‌اند.

امیر شاه‌ولایتی، یکی از متهمان این پرونده، از جمله معترضانی است که در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی چشم خود را از دست داد.