نگار کور‌کور می‌گوید جان برادرش در زندان «در خطر است»

مجاهد کور‌کور از سوی قوه‌ قضائیه جمهوری اسلامی به اعدام محکوم شده است

خواهر مجاهد کور‌کور، از باز‌داشت‌شدگان ایذه در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱، در حساب کاربری خود در شبکه‌ ایکس نوشت که جان برادرش در خطر است.

نگار کور‌کور روز جمعه ۱۹ مرداد در شبکه ایکس از همگان درخواست کرد که صدای برادر زندانی و محکوم به اعدام او باشند.

مجاهد کورکور ۴۰ ساله و اهل ایذه از سوی قوه‌ قضائیه جمهوری اسلامی متهم پرونده تیراندازی ۲۵ آبان ۱۴۰۱ در شهرستان ایذه است. هفت ساکن شهر ایذه از جمله کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله، در این روز در بحبوحه اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» کشته شدند.

با این حال پدر و مادر کیان پیرفلک بارها در پیام‌های ویدئویی اعلام کرده‌اند که فرزندشان با شلیک ماموران حکومت کشته شده و آنها از مجاهد کورکور شکایتی ندارند.

آن‌ها در شکایت‌نامه رسمی که تصویر آن را منتشر کردند، ضابطان قضائی جمهوری اسلامی یعنی ماموران نظامی‌ و انتظامی را مسئول شلیک به سوی خودروی خود و جان باختن کیان پیرفلک معرفی کردند.

نگار کور‌کور خواهر مجاهد کور‌کور پس از اعدام رضا رسایی، معترض دیگری که به اتهام کشتن یک مسئول سپاه پاسداران به‌تازگی اعدام شد، نیز در حساب شبکه ایکس خود نوشته بود که رضا رسایی را در سکوت خبری اعدام کردند و نباید در سکوت خبری بلایی بر سر بردارش، مجاهد، بیاید.

دادگاه رسیدگی به اتهام‌های عباس کور‌کوری، مشهور به مجاهد کور‌کور، در اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار شد و قوه‌‌ قضائیه جمهوری اسلامی او را به عنوان «متهم اصلی» تیراندازی در ایذه معرفی و برای او حکم اعدام صادر کرد.

پیش از این دادگاه نهادهای اطلاعاتی و قضائی جمهوری اسلامی، علاوه بر مجاهد کور‌کور چند تن دیگر از معترضان را به دست‌ داشتن در شلیک به دیگر معترضان شهر ایذه در ۲۵ آبان ۱۴۰۱ متهم کرده بودند.

زندانیان سیاسی و امنیتی در ایران از حقوق عادی یک متهم در اغلب موارد به‌ویژه داشتن وکیل انتخابی برخوردار نیستند و دستگاه قضائی پس از اخذ اعتراف اجباری توسط نهادهای اطلاعاتی، بر اساس همین اظهارات متهم علیه خود، حکم‌های سنگین صادر می‌کند.