دو ترم محرومیت از تحصیل ریحانه ابراهیم‌وندی به اتهام «ایجاد بلوا»

ریحانه ابراهیم‌وندی، دانشجوی کارشناسی مشاوره در دانشگاه الزهرا، خبر داد که با حکم کمیتهٔ انضباطی این دانشگاه به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده است.

به نوشته خانم ابراهیم‌وندی، او به «ایجاد بلوا و آشوب در صحن دانشگاه و نشر اکاذیب» متهم شده و مصادیق این اتهامات واکنش به اجرای احکام حبس فعالان دانشجویی و همچنین پرسش از علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در مورد «مرگ دردناک آرمیتا گراوند» بوده است.

ریحانه ابراهیم‌وندی در متنی در شبکه‌های اجتماعی نوشته است: «ظلمی که در این سال‌های منتهی به جنبش ژینا بر بدنه دانشگاه وارد شده است، سرکوبی است بی‌سابقه».

به دنبال اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» فشارها بر دانشجویان معترض و استادان حامی اعتراضات تشدید شد و گزارش‌ها نشان از آن دارد که این روند در هفته‌های اخیر ادامه یافته است.

چند روز پیش یکتا میرزائی، دانشجوی رشته جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، خبر داد که کمیته انضباطی این دانشگاه او را به محرومیت از تحصیل به مدت دو نیم‌سال (یک نیم‌سال اجرایی و یک نیم‌سال تعلیقی) محکوم کرده است.

به نوشته خانم میرزائی، اتهام‌های او «عدم رعایت حجاب، عدم‌ رعایت شئونات دانشجویی و توهین به شعائر و مقدسات ملی یا اسلامی» اعلام شده بود.

پیشتر نیز کیان بنی‌هاشمی، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت رفتار سازمانی دانشگاه تهران، خبر داده بود حکم بدوی او پس از شش ماه در کمیتهٔ انضباطی قطعی شد.

او به محرومیت از تحصیل به مدت یک نیم‌سال با احتساب سنوات محکوم شده است.

خبر این احکام در حالی منتشر می‌شود که مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران، روز پنج‌شنبه خواستار بازگشت دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌ها و بازنگری در پرونده استادان اخراجی شد.

بیشتر در این باره: پزشکیان دستور بازگشت دانشجویان اخراجی و بازنگری در وضع اساتید اخراجی را صادر کرد