«حمله» به کارگران چینی در نزدیکی فرودگاه کراچی دو کشته داد

مقامات پاکستان و چین اعلام کردند که دو کارگر چینی بر اثر انفجاری سهمگین در نزدیکی فرودگاه کراچی کشته و دست‌کم ۸ نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته مقامات پاکستانی و پلیس این کشور، یک تانکر در خارج از فرودگاه کراچی که بزرگ‌ترین فرودگاه پاکستان است، روز یکشنبه منفجر شد.

سفارت چین نیز در اطلاعیه‌ای گفت که کاروانی حامل کارمندان چینی شرکت برق بندر قاسم حدود ساعت ۱۱ شب به وقت محلی هدف حمله قرار گرفت که در این حمله دو شهروند چینی کشته شدند. این اطلاعیه می‌گوید که پاکستان نیز در این رخداد متحمل تلفات شد.

ضیاءالحسن از مقامات استانی در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی محلی گفت که خارجی‌ها در این حمله هدف اصلی بودند.

هزاران کارگر چینی در پاکستان به‌سرمی‌برند که اغلب آنها در پروژه چندین میلیارد دلاری «ابتکار کمربند و جاده» که جنوب و مرکز آسیا را به پکن متصل می‌کند، همکاری می‌کنند.

اطلاعیه چین این انفجار را یک «حمله تروریستی» خواند و گفت که پکن با اسلام‌آباد برای مدیریت پیامدهای این رخداد همکاری می‌کند.

این سفارتخانه همچنین خواستار تحقیقات کامل پیرامون حادثه و مجازات عاملان آن شد و به شهروندان چینی در پاکستان یادآور شد که اقدامات احتیاطی را رعایت کنند.

اطلاعیه یادشده می‌گوید: «سفارت و سرکنسولگری چین در پاکستان این حمله تروریستی را به شدت محکوم می‌کنند و به خانواده قربانیان بی‌گناه هر دو کشور تسلیت می‌گویند.»

ازفر ماهسار، از مقامات قضایی پاکستان، به رسانه‌ها گفت که به نظر می‌رسد یک تانکر در صحنه منفجر شده و پاکستان در حال تعیین ابعاد مختلف ماجراست. او افزود که افسران پلیس نیز در میان مجروحان حادثه هستند.