ایران قهرمان کشتی فرنگی امیدهای جهان شد

در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی ۲۰۲۴ امیدهای جهان، پسران ایران با کسب ۳ مدال طلا و ۴ برنز، روی سکوی قهرمانی ایستادند.

این مسابقات در رده سنی زیر ۲۳ سال به میزبانی آلبانی برگزار شد. ایران ۱۴۹ امتیاز کسب کرد. گرجستان با ۱۲۱ امتیاز دوم شد. ارمنستان هم با ۹۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

در تیم ایران به سرمربیگری حسن رنگرز، در ۸۲ کیلوگرم محمد ناقوسی که سابقه کسب مدال طلای جوانان جهان را دارد، در فینال از سد حریف آمریکایی‌اش گذشت تا روی سکوی نخست بایستد.

در ۵۵ کیلو، علی احمدی وفا پس از غلبه بر ایوان استفانسکی از اوکراین و آدام اولباشف (روسیه)، موفق شد حریفان اهل هندوستان و جمهوری آذربایجان را هم شکست دهد و قهرمان شود.

در ۶۳ کیلو عرفان جرکنی، در ۷۲ کیلو دانیال سهرابی، علی اسکو در ۷۷ و شایان حبیب زارع در ۹۷ کیلو، همگی مدال برنز را به گردن آویختند.

آخرین کشتی مسابقات در فینال ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد و فردین هدایتی از ایران که پارسال در اردن قهرمان جوانان جهان شده، با غلبه بر دیمیتری بابوریکو از روسیه، مدال طلای امیدهای جهان را هم نصیب خود کرد.

طبق قرعه‌کشی، در ۶۷ کیلوگرم احمدرضا محسن‌نژاد باید با شون نادورگین از اسرائیل روبرو می‌شد.
جمهوری اسلامی ایران، اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و اجازه رقابت با نمایندگان اسرائیل را نمی‌دهد.

ورزشکاران ایرانی در سالیان اخیر همواره ناگزیر بوده‌اند با تمارض به مصدومیت یا نرسیدن به سر وزن قانونی، از انجام مسابقه با رقبای اسرائیلی خودداری کنند.

محسن‌نژاد ماه قبل در رقابت‌های جوانان جهان به میزبانی پونته‌ودرا (اسپانیا)، بدون از دست دادن امتیاز به قهرمانی رسید. او در مسابقات ۲۰۲۳ جوانان جهان نیز که در اردن برگزار شد، روی سکوی برتر ایستاده بود. این بار اما سر وزن نرسید تا بدون انجام مسابقه حذف شود.

مسابقات کشتی فرنگی ۲۰۲۳ امیدهای جهان هم در آلبانی برگزار شد اما تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران به دلیل عدم صدور روادید نتوانستند در این رقابت‌ها حاضر شوند.