آيت الله خامنه ای: ايران التماس نمی کند

آيت الله خامنه ای، گفت:«نبايد برخی افراد به علت احساس حقارت يا شيفتگی در مقابل غرب، احکام و مبانی اسلام را با ديدگاه های غربی منطبق کنند».

آيت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز دوشنبه چهاردهم خرداد، گفت: « رويه ملت آزاد و مستقل ايران اين نيست که برای دستيابی به انرژی هسته ای و ديگر حقوقش از قدرت های سلطه گر، التماس و خواهش کند.»


وی که در سالگرد مرگ آيت الله روح الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی، در مورد پرونده اتمی جمهوری اسلامی سخن می گفت، تداوم ايستادگی ملی را زمينه ساز آنچه که احقاق حقوق مردم ايران در همه زمينه ها از جمله انرژی هسته ای ناميد، دانست.


آيت الله خامنه ای تنها راه دستيابی يک ملت به اهداف و حقوق خود را بصيرت و ايستادگی آگاهانه برشمرد و گفت: «حقوق يک ملت، با التماس به سلطه گران و عقب نشينی و نرمش در برابر آنان محقق نخواهد شد، چرا که حق را بايد با تلاش و ايستادگی به دست آورد».


جمهوری اسلامی ايران تاکنون با درخواست های جامعه جهانی در خصوص متوقف کردن برنامه اتمی اش مخالفت کرده و از اجرای دو قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد سرباز زده است.


در دومين قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل متحد، تا چهارم خرداد، به تهران برای متوقف کردن برنامه اتمی اش مهلت داده شده بود، اما در گزارش محمد البرادعی، مدير کل آژانس بين الملل انرژی اتمی، که روز دوم خرداد انتشار يافت، گفته شد که جمهوری اسلامی از همکاری با بازرسان اين سازمان بين المللی خودداری کرده است.


خودداری جمهوری اسلامی از اجرای قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل متحد منجر به اجرای تحريم های اقتصادی از سوی جامعه جهانی شده است.


رهبر جمهوری اسلامی در همين زمينه گفت حرکت در مسير حق، ايستادگی در مقابل زورگويان ودستيابی به پيشرفت واستقلال، مستلزم پرداخت هزينه است.


وی گفت:« بر اثر ايستادگی و بصيرت ملت ايران، زورگويان جهان به اين نتيجه رسيده اند که ايرانی، هر جا پای دفاع از حق و حقوقش به ميان آيد، هرگز از ميدان خطر عقب نشينی نمي کند».


آيت الله خامنه ای با اشاره به آنچه که تلاش های ناکام دشمنان برای از بين بردن جمهوری اسلامی توصيف کرد، گفت:«با وجود همه طرح ها و توطئه ها، هويت جديدی که امام ايجاد کرد، با ثبات ترين نظام منطقه است.»