موج بازداشت‌ معترضان و «فضای به شدت امنیتی» در شهر آبدانان

معترضان در تظاهرات چهارشنبه شب آبدانان مجسمه میدان بسیج را تخریب کردند

شهر آبدانان در استان ایلام پس از تظاهرات مردمی چهارشنبه شب و سرنگونی و تخریب مجسمه میدان بسیج این شهر، شاهد یورش نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به منازل بسیاری از شهروندان، بازداشت‌های گسترده و فضای به شدت امنیتی است.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو و شبکه حقوق بشر کردستان از «فضای به شدت امنیتی» در شهر آبدانان به دنبال تظاهرات ضد حکومتی شامگاه چهارشنبه در این شهر گزارش دادند.

به گزارش هه‌نگاو روز پنج‌شنبه سیزدهم بهمن در جریان «حمله نیروهای حکومتی به منازل شهروندان در آبدانان دست‌کم شش تن به نام‌های مجید میرزایی، مجتبی سعیدی، محمد چراغی، امیرحسین نامدارپور، ذبیح‌الله جمادی و سامان مرادی‌وندان» بازداشت شدند.

این سایت حقوق بشری همچنین گزارش داد طی روز و شامگاه پنج‌شنبه بیش از ۱۰ تن از مردم آبدانان نیز به دست نیروهای امنیتی «ربوده شده‌اند اما تاکنون هویت آنها» احراز نشده است.

بازداشت‌ها در آبدانان پس از آن اوج گرفت که شامگاه چهارشنبه دوازدهم بهمن ماه جمعی از مردم آبدانان در اعتراض به بازداشت «سجاد مرادی‌وندان و آیت عارفی‌نیا» دو تن از جوانان این شهر به اتهام شرکت داشتن در اعتراضات آبان ماه، به خیابان آمدند.

معترضان در تظاهرات چهارشنبه شب آبدانان ضمن سردادن شعارهای ضد حکومتی خواهان آزادی فوری این دو شدند و اقدام به سرنگون کردن و تخریب مجسمه میدان بسیج کردند.